San Juan del Sur - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Eva Rijke - WaarBenJij.nu San Juan del Sur - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Eva Rijke - WaarBenJij.nu

San Juan del Sur

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

28 November 2017 | Nicaragua, San Juan del Sur

In het vulkaanmeer van Laguna de Apoyo neem ik s’morgens weer een verfrissende duik. Nog even genieten van dit paradijs.

Om 12u zit ik met Anna, de vent uit Alaska en 2 canadezen veel te krap in een taxi naar San Juan del Sur. Terwijl er om ons heen van alles gebeurd hebben deze lui alleen maar oog voor hun bier, gemixte rum en telefoon waar continue snapchats worden gemaakt van zichzelf met alcohol in de hand. Ik sta er van te kijken dat deze mensen afreizen naar zo een mooi land om zich alleen maar goedkoop te bezatten, walgelijk en beschamend. Hier wil ik echt niet bij horen. Wanneer mij gevraagd wordt of er coke voor me geregeld moet worden ben ik blij dat ik eruit mag en in hostel ver weg van deze mensen zit.

We worden gedropt bij hun hostel, Naked Tiger genaamd, een echt party hostel waar het wifi wachtwoord -get naked- is, dus dat zegt genoeg ;). Anna en ik krijgen een lift naar ons hostel meer richting strand ‘Hola ola’. Mooi uitzicht vanaf het terras met zwembad over de baai, maar de dorm is de minste tot nu toe. In dit plaatsje wordt een bubbel gevormd voor het toerisme, maar als je een beetje verder kijkt zie je dat het een onontwikkeld land is. Ik denk dat het over 5 jaar verpest is.

Samen met Martin (UK) en Anna lopen we over het strand en aanschouwen een spectaculaire zonsondergang. Op het strand is een bruiloft gaande, iedereen gekleed in het wit en dansend op latin.
Vele strandtentjes sieren de boulevard, het is een plaatje dat past bij mijn beeld van centraal Amerika. We eten en drinken wat bij rojo loco, voor t eerst eet ik echt iets lekkers, fajitas. Het wordt een gezellig avondje met Ranan (Frankrijk) Alex (Costa Rica) en Nico (Amerika).
Om terug te komen naar het hostel moet je een bootje pakken dat de rivier oversteekt, het is een kippenstuk maar we durven het niet aan in het donker dus wachten op de pick up truck van het hostel dat in de mainstreet stopt. Random mensen klimmen achter in de truck, apart hoe dat gaat. De mainstreet is overigens verschrikkelijk, een aaneengesloten straat van neon verlichte barren.

Met 2 meiden die we in die pickup truck s’avond hebben ontmoet (Linda & Saraly NL) gaan we de zondag naar het welbekende feest Sunday Funday. Vanaf dag 1 heb ik er mensen over horen praten, vol zijn ze ervan, het grootste feest van centraal Amerika dat elke zondag plaatsvindt en elke keer weer is uitverkocht. Nou, kom maar op.

Maar eerst in de ochtend een wandeling naar het Jesus beeld, dat op een hoge heuvel ligt met uitzicht over de baai. Niet veel mensen komen hier, dat bevalt me wel aan Nicaragua, heel toeristisch voelt het niet aan.

Om half 3 sluiten we ons aan bij het feest, dat start in de Pacha Mama. De alcohol vloeit en er wordt royaal met glitters gegooid. Een uur later staat een groep blanke toeristen, deels dronken met glitter besmeurd in 1 van de straten van dit dorp. Het moet een vreemd gezicht zijn. Terwijl wij verplaatsen naar de volgende tent Anamar, plukt een local plastic tussen ons afval uit en politie lijkt afkeurend toe te kijken naar dit wekelijks terugkerend ritueel.

Deze tent ligt aan het strand en heeft een groot zwembad waar goed gebruik van wordt gemaakt. Iedereen kletst met elkaar en stiekem ken ik toch al heel wat mensen. Ik ben blij dat ik niks op zak heb want ook ik houd het niet droog, men gooit je ongevraagd in het zwembad. Met een nat pak verplaatsen we naar de derde tent, Naked Tiger... als een kudde koeien worden we de hal ingedreven om vanuit daar weer te worden verdeeld over de trucks. Bovenop de berg dansen we tot een uurtje of 8 voor we weer met trucks terug worden gebracht naar het strand voor de laatste locatie. Vreemde ervaring dit. In de hozende regen sluit ik dit feestje af op het strand, ik vind het wel mooi geweest om 22u.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, San Juan del Sur

Nicaragua

Maand nica

Recente Reisverslagen:

17 December 2017

Leon en el Hoyo

12 December 2017

Ometepe, Esteli, Somoto, Miraflor

06 December 2017

Ometepe

03 December 2017

Popoyo & ometepe

30 November 2017

playa el coco & popoyo
Eva

Actief sinds 18 Juli 2009
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 25941

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 18 December 2017

Nicaragua

16 November 2015 - 23 December 2015

Hongkong & Down Under

12 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Maleisie & indonesie

03 December 2011 - 28 Januari 2012

zuid amerika

05 September 2009 - 18 Februari 2010

Wereldtrip

Landen bezocht: