Onze eerste week in Peru - Reisverslag uit Ayacucho, Peru van Eva Rijke - WaarBenJij.nu Onze eerste week in Peru - Reisverslag uit Ayacucho, Peru van Eva Rijke - WaarBenJij.nu

Onze eerste week in Peru

Door: Eva de Rijke

Blijf op de hoogte en volg Eva

10 December 2011 | Peru, Ayacucho

Hola!

Bij deze ons eerste reisverslag vanuit Peru! Speciaal voor Job zal ik deze niet te lang maken ;)

De vlucht verliep goed, met wat gebrek aan comfort. Aangekomen in NYC waren ze daar weer bijzonder onvriendelijk. We dachten genoeg tijd te hebben voor de overstap maar dat viel tegen en we haalden met heel wat capriolen (wat niet bepaald door de Amerikanen gewaardeerd werd) de aansluiting op het nippertje.

Moe komen we aan in het chaotische Lima. Druk verkeer, vriendelijke mensen, een schone stad, redelijk welvarend.

Na Lima verkend te hebben reizen we met de bus door naar Huacachina. Het boeken van de bus ging best oke met ons basis woordje spaans.
We begrijpen nu waarom Lima woestijn stad genoemd wordt. Vanaf Lima tot Huachina is het landschap zand zand en zand. Erg bijzonder.
Huacachina is een waar paradijsje. Een oase omgeven door woestijn en hotels met mooie zwembaden. Elk hotel heeft ons graag als gast, het is duidelijk laagseizoen. De prijzen zijn lager en overal is voldoende plek. Al dringen ze enigszins aan, ze zijn niet vervelend opdringerig.

De dag na aankomst binden we een sandboard onder en stuiven door de woestijn...nou ja, stuiven...Het gaat met wat moeite, maar het levert wel heel erg veel lol op. Overigens met de buik op het board gaat stukken harder en makkelijker. Daarnaast nog een ritje in een sandbuggy. Als een gek rijden we over de woestijntoppen. Volledig gezandstraalt, maar een gave en bijzondere ervaring. Verder wat aan het zwembad hangen en s avonds vanaf een woestijntop naar een prachtige zonsondergang kijken.

De dag erop hebben we om de beurt met name het toilet nader geinspecteerd... We kunnen ook niks hebben he...

We boeken een bus naar Ayacucho. De meeste reizigers gaan direct vanuit Huacachina naar Cuzco. Wij denken slim te zijn door het in 2 stukken te doen. Nu blijkt dat de rit vanuit Ayacucho helemaal niet korter is naar Cuzco omdat de bus door de bergen moet! Ohnee... :S De rit naar van Huacachina naar Ayacucho viel al tegen en dat was maar 9 uur.

Ayacucho ligt op 2000 meter hoogte en is een traditioneel dorp, mooi gelegen tussen de bergen. We slapen veel en verkennen het dorpje op ons gemak. Morgenavond vertrekken we naar Cuzco. Daar hebben we heel veel zin in, gezien daar veel te doen is :). Maar goed, eerst nog even de busreis van maar liefst 20uur zien te overleven...

Tot snel!

kus kus

• 10 December 2011 - 23:17

Erwin:

Ha die Eef en Mark!

Leuk dat jullie daar in Peru naar je zin hebt!
    Jammer dat de reis er heen minder was, in wat voor klasse vlogen jullie? en werden jullie niet goed geïnformeerd in NYC?
    Afijn goed om te lezen dat jullie goed aangekomen zijn in Lima.
    Goed dat jullie dubbel voorzichtig zijn!

@ Mark ik hoop dat je niet te snel van Diarree krijgt in Peru, zou zonde zijn!

Nou veel plezier, en van mij mag je wel langere teksten typen!

Groetjes

Erwin

• 10 December 2011 - 23:27

Mark:

Erwin helaas hebben we daar dus wel enigszinds last van....En ik een heleboel!! Zie het zinnetje in de blog waarin staat dat we de WC nader geinspecteerd hebben..... :P

• 10 December 2011 - 23:51

Job:

Heel goed, korte reisverslagen daar houd ik van! Ben benieuwd naar de foto's! Doe rustig aan met de hoogte! En geen vieze dingen meer eten waarvan je naar de wc moet, bah! Veel plezier komende tijd

• 11 December 2011 - 02:32

Menno:

Hey reizigers,

Wat een leuk verhaal! Hier is het the same old story! Dus geniet er maar lekker van! Eh oja als je nou diaree blijft houden ga je gewoon naar de mac kan jij best een aantal weken op leven! Maar mocht je dan toch last houden van de diaree kan je ook meteen daar lekker naar de plee!

Kijk ook uit naar de foto's!!

Menno..!

• 11 December 2011 - 08:50

Marion En Rob:

Lieve Eva,
    Het verhaal was echt niet te lang hoor.
    Fijn dat alles okay is.
    Mooi weer las ik. Hier hartstikke guur, storm, nat enz je weet wel Holland in december.
    We hopen dat je voor ons vertrek naar Egypte nog wat zal schrijven.

Kus en tot schrijfs

• 11 December 2011 - 09:02

Steven :

Haha cool om zo te lezen! Have fun en sterkte op de WC! Af en toe zo'n 'volledig de boel stil leggen' pil doet ook wonderen!

Ciao

• 11 December 2011 - 11:14

Daphne:

Klinkt goed :-D! Zo leuk he Huacachina. Balen dat jullie ziek zijn :(. Hoop dat jullie je gauw weer beter voelen.
    In ieder geval heel veel plezier in Cuzco, super leuk daar, succes met de hoogte ;).
    Xxx

• 11 December 2011 - 12:21

Rien En Marian:

Hoi Eva en mark,
    Leuk om jullie verslag weer te lezen. Volgende keer met wat foto"s?
    Zojuist oma gesproken en verteld dat ze jullie kan volgen hierop. Zal ze wel geweldig vinden. Fijn dat jullie 't zo leuk hebben.
    Hopelijk zijn jullie darmen inmiddels gewend en blijft het bij deze ene keer.

X r+m

• 11 December 2011 - 12:39

Hallo Eefje En Mark.:

Gelukkig zijn jullie heelhuids aangekomen.
    Ik heb er niet goed an geslapen maar vannacht hoop ik weer te kunnen slapen.
    Je moet goed uitkijken hoor wat je eet.
    Ik ben wel blij dat Mark er nu bij is hoor.
    Hij is wel erg dunnetjes maar het is in elk geval een man. Nou ik hoop maar dat jullie verder gezond blijven en goed uitkijken hoor! Ik ben aan het aftellen op de kalender wanneer jullie weer terug zijn. Nou, kusje van mij voor jullie allebei. Geen enge dingen doen hoor want dan slaap ik niet meer.
    Oma de Rijke

• 11 December 2011 - 16:36

Laura:

Leuk jullie verslag te lezen! :) echt balen dat jullie al wat tijd op de WC zitten!!.. Ben benieuwd naar de foto's! Veel plezier in Cuzco! Doe voorzichtig xxxxx

• 11 December 2011 - 23:18

Sa:

bah bah bah bah bah bah....

zoals voorspeld wordt het dus vooral een zittende vakantie.....is het niet in de bus dan wel op de wc ;-)

is Lima nou een beetje de moeite waard?

wat een drama dat je nog 20 uur met du bus moet...en dan denk je dat die vlucht lang is... ik hoop dat het de moeite waard is.

dat sandboarden wil ik ook nog wel es doen. Oefen maar vast goed want we gaan natuurlijk meteen wintersporten zodra jullie terug zijn...

veel plezier nog daar

sander

• 12 December 2011 - 13:47

Elisabeth:

Leuk om te lezen en hoop op een goede reis die 20 uur ;-) maar een leuk vooruit zicht aan te komen in Cuzco. ENJOY!!!
    Liefsssssssssss

• 12 December 2011 - 14:12

Floor:

Hi reizigers,
    Leuk verhaal!! Ik hoop dat het naar de wc rennen snel over gaat, want dat is echt vervelend. Succes met de busreis. Lekker tukken, chillen, uit het raampje kijken en op de wc zitten dan zijn 20 uur zo voorbij. Kijk uit naar het volgende verhaal! xx