Part 2 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Eva Rijke - WaarBenJij.nu Part 2 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Eva Rijke - WaarBenJij.nu

Part 2

Door: Laura en eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

05 December 2015 | Australië, Airlie Beach

Na een avondje stappen weer ergens gratis kunnen pitten.
Vervolgens op weg naar de watervallen van crystal cascades. We hadden de tip gekregen om bij de bordjes niet rechtsaf maar links af te gaan. En ohja, we moesten wel even uitkijken voor gevaarlijke bladeren aan een bepaalde boom. De verstopte waterval was supertof en zeker beter dan de welbekende. Na een verfrissende duik doorgereden naar mission beach. Helaas een waterval route moeten overslaan vanwege te weinig tijd. Mission beach zelf is niet heel spannend, maar onze kampeerplek daarentegen...
Gekampeerd op een zeer kleine basic camping op t strand bij bingil bay, supermooi wakker worden. Alleen zo jammer dat je s'morgens niet even een verfrissende duik kan nemen. Overal hangen bussen met azijn mocht je gebeten worden, maar we nemen t risico liever niet. Na een ontbijtje van de bbq, naar t stingernet waar veilig gezwommen kan worden. Weer t strand voor ons alleen, waar is iedereen toch in het hoogseizoen? We smeren wat af, hobbelen elke dag rond met een liter zonnebrand onder de arm.

We rijden door naar Townsville. Zo een 4uur rijden. Het landschap veranderd, het vochtige regenwoud maakt plaats voor dorre bomen, suikerplantages en droge rivierbeddingen. De temperatuur stijgt nog wat meer voor ons gevoel. In townsville kunnen we gratis bij de BP kamperen, we zijn niet t enige campertje. Ons eerste legale gratis overnachting langs de snelweg tussen de truckers. We verkennen het stadje en zwemmen weer wat. S'avonds gooien we een heerlijk mals stukje kangaroo op de bbq, yummie. Levende hebben we tot nu toe nog niet gezien, we zien ze alleen maar platgereden langs de kant van de weg. De dag erop doen we een dagtrip naar magnetic island, ferry en daar kan je met een bus t eiland rondhoppen. Een scootertje zou achteraf beter geweest zijn. We beginnen vroeg met een wandeling waar we koala's zouden kunnen spotten. En jawel, 1 gezien! Zo cute. Die wilde we wel vasthouden, dus naar de koala sanctuary gegaan om dit te doen. Ook wallabees (in het wild) gezien, dit zijn kleine kangaroos.
Verder zijn de baaitjes stuk voor stuk prachtig en hangen we weer wat op de stranden en in t water.
S'avonds maken we Townsville onveilig, we verbazen ons erover dat er slechts 1 bar open is de zondagavond, mad cow.
De ochtend erop kachelen we naar airlie beach. Na wat breaks, oa een lunch bij Bowen aan t strand komen we aan in de backpacker plek van de oostkust. Aaah, dus hier is iedereen! Het krioelt er van de uithangborden met tours die geboekt kunnen worden, hostels en goedkope meal en drink deals. En van de verschillende soorten vogels krioelt het trouwens ook.
We zijn hier voor de Whitsundays en gaan de volgende dag op het Nederlandse zeilschip Solway Lass, waar we 3 nachten zullen slapen. Echt een super boot (wat ww1 en 2 heeft overleefd.) leuke mensen (wel opvallend veel nederlanders), leuke crew, heerlijk eten en een super mooie omgeving! We hangen wat op t dek, snorkelen, duiken, bezoeken strandjes, jumpen in t water met de ropeswing en spelen s'avonds spelletjes met een drankje erbij of luisteren naar didgeridoo/gitaarspelende crewleden. Wat een leven. Dit houden we nog wel even vol! En oh, wat heelijk, er is airco in onze slaaphut :) we hebben stingrays en haaien gezien bij Whithaven en hebben gedoken & gesnorkeld terwijl er vissenvoer op je gegooid werd. Verder tijdens een kleine wandeling op een van de eilanden de kont van een mier gegeten, die smaakte naar lemon! In de avond kregen we vanaf de boot een show van vliegende vissen op de vlucht voor hun belagers en naar lucht happende schildpadden.
Wat een aanrader dit, was geweldig! Ook omdat het op zee toch wat koeler is zouden we het nog wel een weekje uit kunnen houden!

Helaas stond er bij terugkomst een minder leuke verassing te wachten: de koelkast was tijdens onze trip uit gegaan en er zat veel eten in... Pff wat een stank en vreselijk om schoon te moeten maken! Hij was nog net niet weg gelopen.

En vandaag is het Sinterklaas!!! Waar we weinig van mee krijgen hier. We hebben geen pepernoot gezien, maar wel de whitsundays vanuit de lucht! Wauw, tof!
Morgen door naar t zuiden.

Xxx

• 05 December 2015 - 13:05

Sander:

Leuk eef. Stikt het daar op de stranden ook van de zandvlooien of wordt je er door de krokodillen gebeten

• 05 December 2015 - 13:14

Sinterklaas/Beatrix:

Het is inderdaad 5 december en dus tijd voor Sinterklaas,
    die ouwe man krost wat af door het land, het is een hele baas.
    Om jullie nu in Australië niet helemaal over te slaan
    een reactie op rijm... maar ik zal nu op jullie blog over gaan
    Wat een verhalen ook deze keer weer...
    Op Peter's mobiel zag ik ook foto's vanuit de lucht deze keer
    Heerlijk en ga vooral door met genieten
    met de groeten van Sint en alle Pieten! xxx

• 05 December 2015 - 15:03

Marian:

Het klinkt weer geweldig! we zoeken de plaatsen waar jullie heen gaan op google maps op zodat het nog wat meer tot de verbeelding spreekt. Jullie hebben al heel veel moois gezien zeg.
    Maken jullie ook onderwaterfoto"s, van de stingrays en haaien bijvoorbeeld?
    Heel veel plezier! X

• 05 December 2015 - 21:35

Mark:

Lieve Eef,

wat leuk om dit allemaal te lezen. Heb je serieus de kont van een mier gegeten? En smaakte die naar Lemon?! Wtf. Misschien had die mier net van lemon gegeten... En had je dus een verteerde lemon in je mond in de vorm van.... poep :P

Dat zeilen lijkt mij ook wel wat. Heerlijk op zee, duiken, snorkelen en eiland hoppen. Wat hebben jullie een heerlijke vakantie uitgezocht. Heel veel plezier nog de komende weken en ik denk veel aan je. Hopelijk gaat Singapore door. Ik heb al even gekeken en een vlucht van Singapore naar Sydney kost nu EUR187,- voor een 8 uur durende vlucht. Das geen geld ;)

XXX Mark

• 09 December 2015 - 16:10