Tuna melts - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Eva Rijke - WaarBenJij.nu Tuna melts - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Eva Rijke - WaarBenJij.nu

Tuna melts

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

21 December 2015 | Australië, Byron Bay

We maken een wandeling in cape hillsborough, waar we onze eerste kangaroo spotten! Onze camper overleefd een offroadweg en we slaan ons door de spinnenwebben heen. Daarnaast bezoeken we wat baaitjes en een lokaal marktje.
Op weg naar town 1770 maken we twee overnachtingsstops. De eerste is een gratis camping in st lawrence, wauw fantastisch. De kangaroos hoppen om ons campertje heen bij zonsondergang.
De dag erop kamperen we bij de boyne river in benarabee, ook weer mooi en gratis.
We relaxen wat bij een meertje waar de kayak verhuur helaas gesloten is en rijden door naar town 1770 en agnes water. Laura moet flink op de rem voor een overhoppende kangaroo.
1770 en agnes water heeft verrassend mooie stranden en eindelijk kunnen we gewoon zwemmen zonder gevaar voor haaien, krokodillen en kwallen. We nemen een surflesje, wat we beide voor herhaling vatbaar vinden en verblijven op een nationaal park camping waar redelijk wat hippies wonen.
Door naar rainbow beach, we parkeren onze camper op het terrein van het hostel pippies beachhouse. We maken die dag kennis met de groep waarmee we naar fraser island gaan. De volgende dag vertrekken we met vier 4wd's, totaal zo'n 35 man. We mogen allemaal zelf rijden op de offroad wegen en het strand. Het is net rijden op ijs, je schuift alle kanten op, boompjes komen zo nu en dan redelijk dichtbij en je maag zit na een tijdje in de knoop met je darmen, maar het is geweldig! Autootje 3 heeft het zwaar en komt meerdere keren vast te zitten in het zand en raakt een boom, oops. Er wordt gezongen en gedanst in de auto en een hele hoop onzin gecommuniceerd over onze walkie talkies.
Naast het rijden, bezoeken we lake mckenzie, het meest turquoise meer dat we ooit gezien hebben. Doen we een wandeling naar een uitzichtpunt, wandelen we door zandduinen naar lake wabby, bekijken we een shipwreck, dobberen we in een rivier en bezoeken we de champagnepools. Helaas hadden we de tweede dag de hele dag regen. De avonden dansen we op de tafels en hangen we in de lampen op het kampeerkamp. De groep is fantastisch.
Terug in rainbowbeach gaan we met de harde kern bbqen op het strand. We hebben een chefkok in het gezelschap dus er wordt high cuisine voor ons gebakken en gebraden. De dag erop vertrekken we in convooi naar Noosa met 5 campers/auto's. 2x meiden uit newcastle, 2x meiden uit bristol, 3x gasten uit londen, 1x gast uit oostenrijk, iers/frans stel en wij natuurlijk met ons groene monster en een zweeds en canadees meisje achterin. We belanden op een bizarre camping waar mensen jarenlang lijken te wonen, alcoholisten en drugsverslaafden lijken zich hier thuis te voelen. Achter hun caravans stapels meubels en ander vaag materiaal. Een dronkenlap komt ons s'avonds bij het kampvuur meerdere keren vergezellen. Het is een bijzondere ervaring. We draaien muziek, hebben waterballonnen gevechten, dansen rond het kampvuur, eten marshmallows en worden lek geprikt door muggen. Na een paar uur slaap vertrekken we van de camping en huren we een boot met bbq om vis te gaan vangen. 4 uur later, 0 vis. Dan maar fish en chips halen in Noosa. We weten niet wat we meemaken qua drukte, vaststaand verkeer in de stad en parkeerproblemen. De groep splitst zich op, laura en ik gaan met 3 anderen naar boreen point, met het idee de volgende dag te gaan kayaken in de everglades. We vertrekken in het donker, camping opgezocht via de campingapp. We belandden met 2 campers op een onverharde weg vol kikkers en slangen, een aantal hebben ons bezoekje niet overleefd.
Uiteindelijk aangekomen, hek gesloten. Door naar een andere camping, we belandden op een smalle onverharde laan met hoge bomen. We komen aan bij een huis, hmm dit kan t niet zijn. Uiteindelijk rijden we door naar een camping op advies van de bewoners. We komen vast te zitten in het zand op de camping, maar hebben gelukkig een schep en matten uit de auto om ons er weer uit te krijgen.
Vroeg op om te kajakken, maar we vinden het veel te duur. Dus maar weer terug naar noosa. Op t strand gehangen en een wandeling door het national park gemaakt. S'avonds vertrekt de groep, wij blijven nog een nachtje, even bijtanken.
Verblijven op de parkeerplaats van base hostel, in de ochtend via een uitzichtpunt door naar de glasshouse mountains om daar een wandeling te maken. Een flinke inspanning met deze temperaturen, al is het een aanzienlijk verschil met t noorden. Prachtig uitzicht.
Rond 4u komen we aan in Brisbane. Nu zijn er brede snelwegen met matrixborden, vangrailsen en files. Ja dit is wel even anders. Gelukkig rijden we al een tijdje aan de linkerkant van de weg, dus inhalen en invoegen gaat ons goed af.
We parkeren de camper, na wat zoeken, in southbank waar we een indrukwekkend uitzicht over de rivier en skyline hebben en lopen naar de botanic gardens om weer n deel vd frasergroep te meeten.
Rond 19u zijn we terug bij de camper, we moeten EVEN een kampeerplek zoeken voordat we om 20u naar de buitenfilm en t vuurwerk gaan kijken met iedereen. We hebben 2u lang door de stad gecrossed zonder resultaat. Vreselijk frustrerend. Wanneer we besluiten dan maar in een hostel te slapen, kunnen we de camper ook nergens parkeren. Dus uiteindelijk naar een hostel in west end gereden en m daar gratis geparkeerd op straat en besloten daar vannacht in te slapen. Door ons gezoek en t ietwat roekeloze rijgedrag worden we ook nog even aangehouden door de politie, waren we soms dronken? Haha. Het stikt hier overigens van de politie. Zonder eten in de maag met wat biertjes in de tas uiteindelijk de rest ontmoet. Vuurwerk hadden we helaas moeten missen. Uiteindelijk maken we dansjes tot de zon opkomt en slapen we slechts 2uurtjes in ons campertje op straat. Zoals gewoonlijk fikken we s'morgens de pan uit. Nog even nadommelen in de lagoon, lunchen en door naar byron bay via surfers paradise. Naar t zuiden toe worden de steden groter. Surfers paradise is niet bepaald mooi met zijn hoge flats en t ene resort na t andere. We lopen josef van de fraser trip heel toevallig tegen t lijf en relaxen even op t strand. Einde dag komen we aan in byron, een leuk plaatsje! Leuke winkeltjes, hippe cafe's, echt een vakantie gevoel. We belanden op een shabby camping wat van de stad af en kamperen weer voor niks. Vandaag huren we een surfboard en gaan we onze skills laten zien! We verblijven vannacht bij nomads hostel, superleuke plek waar de leguanen je voor de voeten lopen. En we zijn vanavond waarschijnlijk wel weer in voor een dansje! :) xxx

• 21 December 2015 - 09:18

Peter:

wat n schitterende avonturen en jullie flexibiliteit is bewonderenswaardig :-)

• 21 December 2015 - 09:19

Eva:

Weer heerlijk aan het genieten van jullie verhaal!! Feestbeesten ;)

• 21 December 2015 - 14:55

Sander:

Leuk verslag eef! Moeten dan maar eens samen een keer gaan golfsurfen :-)

• 21 December 2015 - 18:43

Marian:

Weer erg leuk om te lezen. Jullie dansen en feesten heel wat af! Slapen ho maar geloof ik. Dat wordt vast flink bijkomen hier in Nederland

• 21 December 2015 - 21:01

Mark:

Leuk om over jullie avonturen te lezen! Alles is genoemd, dansen, feesten, ontdekken, reizen én het woord GRATIS komt regelmatig voor

• 21 December 2015 - 21:02

Mark:

Heel veel plezier nog de laatste dagen en kan niet wachten je weer in mijn armen te sluiten

• 22 December 2015 - 17:18

Esther:

Hallo meiden.
    Weer zo,n mooi verhaal, wat is dit toch een super leuke reis ! X

• 22 December 2015 - 17:53

Beatrix:

Zojuist eindelijk even rustig kunnen zitten om jullie verhaal te lezen. Wat een avonturen weer. Jullie kunnen het zo goed vertellen dat ik het gevoel heb er bij te zijn! De verhalen maken me wel extra nieuwsgierig naar de foto's! Geniet van de laatste dagen daar en een goede terugreis! :-)
    We kijken naar jullie uit! Dikke zoenen voor jullie beiden!