From cairns to cape tribulation - Reisverslag uit Cairns, Australië van Eva Rijke - WaarBenJij.nu From cairns to cape tribulation - Reisverslag uit Cairns, Australië van Eva Rijke - WaarBenJij.nu

From cairns to cape tribulation

Door: Eva en laura

Blijf op de hoogte en volg Eva

25 November 2015 | Australië, Cairns

Lieve lezers,

Na een vlucht van 11u geland in zweterig Hong kong. Met de bus naar ons hostel, wat van buitenaf niet eens herkenbaar was als hostel. Tassen gedumpt en meteen de stad in. We waren nogal ambitieus met 3 wandelingen uit ons boekje. Uiteindelijk misschien niet meer dan een halve wandeling gedaan. In t zakelijke gedeelte van de stad. T was niet makkelijk met ontbrekende zebrapaden, veel wegen kan je alleen via t metrostelsel of tunnels, roltrappen oversteken. Rond 2u waren we echt moe en hebben we wat in t park gelegen, een lijf vol gekke jeukende bultjes als resultaat... :s
Maar eens wat lokaal voedsel proberen, de geuren nodigde niet bepaald uit, maar vooruit laten we visballen en octopusballen proberen. Een klodder saus erover, de neus dichtknijpen en happen maar.... Ieieieieih!
De mensen zijn vriendelijk, de stad voelt nergens onveilig aan. Einde dag met de tram naar boven voor t mooie uitzicht van de skytram, zeker de moeite waard. Genoten van selfie klikkende chinezen en zelf ook even mee gedaan ;) Iets te vroeg naar beneden gegaan, waardoor we de stad in t donker van boven hebben gemist. Maar we liepen inmiddels echt naast onze schoenen van vermoeidheid (al 30u wakker) met halfdichte ogen de lichtshow aanschouwd aan t water met een opgewarmd maaltje van de 7/11. De show was vast prachtig ;)

De tweede dag dik uitgeslapen en de andere kant vd stad doorgelopen, een beter idee. Lekker rustig aan en het echte Hong kong zoals we dat van Azië gewend zijn. Markten met fruit en nep chanel tassen en rayban brillen. De vogeltjes en goudvissenmarkt waren interessant om te zien. Een vissenkom is zo slecht nog niet in vergelijking met de vissen die hier in te kleine zakjes zijn gepropt. We sloten de dag af met een voetmassage, welverdiend. De meisjes die onze voeten onder handen namen hadden net iets te weinig aan om te weten dat ze regelmatig aan extra service doen. Een man die binnenliep en afdroop toen bleek dat ze al druk waren met ons bevestigde dit ;) moesten we dat nu zielig voor ze vinden of niet... ? :p

Vervoer naar t vliegveld verliep soepel. Ruim op tijd voor de vlucht naar cairns. Weer een nacht overslaan. 7u later staan we op Australische grond.

Het is tijd om in de relax-vakantie-modus te gaan in Cairns: 2 dagen chillen bij de lagoon, want zwemmen in de zee gaat hier niet ivm gevaar krokodillen. En het is hier heet! De tweede dag boeken we vast een aantal trips omdat het een drukke periode is en je anders misschien niet meer kan op de dag dat je wilt: duik/snorkel trip great barrier, whitesundays 3daagse boottrip en fraser island. In Cairns kan je goed stappen, maar normaliter niet zonder ID zijn we achter gekomen.. Aangezien we geen zin hadden terug naar het hotel te gaan zijn we de bar binnen gesneaked. We voelde ons eerst even de mamma's van de club, met de vele jongeren die er waren, maar gelukkig na wat beter kijken viel t mee.

Tijd voor ons camper-avontuur! We halen onze vrij luxe, groen met paarse, don't you wish your campa was hot like me campa op en dan wennen aan het rechts zitten en links rijden. Eerst naar de supermarkt om voor 5 dagen eten in te slaan.
We rijden in 1 stuk door naar Cape Tribulation, het regenwoud ongeveer 2 uur rijden vanuit Cairns. Echt een andere wereld en, het is ondanks de vele toeristen in de toeristische gebieden, uitgestorven. Regenwoud is het zeker want het is er heet en regent er veel, en er zitten behoorlijk wat beesten die prikken. We zitten al snel onder de bultjes.. En vinden ook onze eerste spin in de hot campa. Toch slapen we lekker onze eerste nacht! Een prachtig gebied.

Vandaag is Eva aan het stuur die ons van de weg afrijdt, (laura overdrijft nogal, niks aan t handje) ja het is echt even wennen. Maken een wandeling in de Daintree national park, heel mooi! Dan weer met de ferry terug naar de bewoonde wereld om krokodillen te spotten. 2 boottochtjes over de daintree river gedaan: eerste was een prive tochtje zonder een krokodil te zien maar wel een hele leuk vis welke in Eva haar gezicht spuugde haha, dat was ff schrikken. Tweede tochtje wel 4 crocs gezien!
Overnachten in Port Douglas op een groot parkeerterrein (illegaal) tussen het lawaai van de vleermuizen. Ideaal aan australie zijn de publieke toiletten en bbq's wat wildkamperen een stuk makkelijker maakt. Al voelt t wel een beetje gek in je pyjama over t parkeerterrein te lopen met je tandenborsteltje richting toilet. Ach, t went vast.

Het zijn hier echt vriendelijke mensen (zoeken we de weg of start de camper niet, vraagt er binnen no time iemand of hij zij kan helpen).

Vanuit Port Douglas naar Mossman natural park gereden en daar een hike gedaan. Mooie omgeving, wel jammer dat de paden aangelegd zijn. Alles is aangelegd voor toeristen, maar zolang je op eigen houtje gaat is er niemand te bekennen. Pech heb je als er net een bus vol uitstapt. Via een hoop bochtjes naar Ellis beach waar we op een camping aan het strand staan, een paradijsje zo met die palmbomen! We zwemmen wat in de zee (in gedeelte dat is afgezet met netten ivm dodelijke kwallen) en in het zwembad.
Volgende ochtend zien we bij het ontbijt de dolfijnen langs zwemmen! We hebben zin nog even te blijven dus liggen de ochtend bij & in het zwembad te relaxen. Dan rijden we naar Palm cove en de Barron falls voor we terug naar Cairns gaan. In cairns waren we getipt over een gratis, legale, kampeerplek. Daar eenmaal aangekomen was t grasveldje met omgekiept winkelwagen karretje vol meuk en shabby figuren niet erg uitnodigend en besloten we naar een 5 sterren camping te rijden. (Verstandig he? ;)) Echter was deze al dicht dus we hebben alsnog gratis gekampeerd (en gebruik gemaakt vd faciliteiten ) voor de slagboom van de camping.

Net terug van t boottripje op het Great barrier reef!! Was wat massaal, maar mooie vissen en koraal en Eva heeft zelfs n haai gespot!!
Zo maar weer eens op zoek naar een nieuwe 'camping' en dan morgen door naar t zuiden.

Liefs, Laura & Eva

Ps. We zijn al een beetje bruin hoor

• 25 November 2015 - 09:25

Eva Janssens :

Wat gaaf om te lezen!! Meer meer meer! ;)
    Enne... Een spugende vis?! Seriously? Haha
    Have fun daar!!

• 25 November 2015 - 10:17

Esther Lommelaars:

Hoi lieve meiden,
    Wat een fantastische eerste week, wat hebben jullie al veel gedaan en meegemaakt.
    Het is een heel leuk verslag, leuk geschreven ook.
    Australië klinkt nu al geweldig na een paar dagen.
    Wat een beestenboel daar, jullie hebben al heel wat beesten gezien, gevoeld en gehoord, gelukkig bleven de dodelijke kwallen uit de buurt :)
    Veel plezier, denk aan jullie, xxx

• 25 November 2015 - 11:54

Beatrix:

Wat een heerlijk verhaal en wat hebben jullie al veel gedaan en beleefd! Goed hoor dat jullie toch voor de luxe camping hadden gekozen (ondanks dat hij dicht was..) Hou vooral je eigen gevoel in de gaten.

Fijn dat we lekker mee mogen genieten met jullie. Veel plezier (maar dat is jullie wel toevertrouwd), heel veel liefs, Beatrix

• 25 November 2015 - 12:55

Marjo:

Mooie ervaringen weer. Take care (vooral ook met links rijden!) en veel plezier.

• 25 November 2015 - 19:37

Daphne:

Whaaa moppies!! Wat super vet! En al een spin in de kamper, hoort bij Aussie he haha! Veel
    Plezier nog schatjes! Mis jullie! Xxx

• 27 November 2015 - 10:41

Sander:

Jaloers! Jullie vermaken je wel lees ik. En wij maar met grauw weer zitten en werken ;-). pap en mam waren gisteren terug. Ik zit hier inmiddels flink in de rotzooi. Mark en dikran hebben nog geholpen met de vloer. Morgen over naar nieuwe huis. Veel plezier nog daar!