NYC - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Eva Rijke - WaarBenJij.nu NYC - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Eva Rijke - WaarBenJij.nu

NYC

Door: Eva de Rijke

Blijf op de hoogte en volg Eva

09 September 2009 | Nederland, Hoofddorp

We werden al ff bang toen we op schiphol apart werden gezet...hmm...ze vonden t een beetje verdacht dat we een enkeltje naar NY hadden. Na een hoop onderbouwingen zagen ze toch wel in dat we twee onschuldige wereldreizigsters zijn. :) eerst drempeltje voorbij ;)

Vliegende heli's, politiesirenes, bergen gele taxis, hardlopers op elke hoek van de straat en een hele hoop Mc donalds en Starbucks..jammie...Welcome to NYC! :D
Het hostel waar we verblijven is prima, lekker dicht bij Time square en central park. In het park is het een grote bijeenkomst van sporters, daar kunnen de Nederlanders nog wat van leren. We hebben in een paar dagen de hele stad verkent. Het heeft wat blaren gekost, maar dat is het meer dan waard! Ground zero heeft grote indruk gemaakt en ook wall street was indrukwekkend om te zien. Op Labor day (7sept) was het in brooklyn. 1 groot feest, we waren de enkele blanken tussen de afro amerikanen. Uiteraard was het vrijheidsbeeld ook wel even een hoogtepuntje, was goed zichtbaar vanaf de boot. Ook hebben we ons in NY toch nog even in Amsterdam gewaand op de hollandse markt, vanwege het 400 jarig bestaan van new amsterdam. Een vreemde gewaarwording, verschrikkelijk voor ons, maar de Amerikaan schijnt het geweldig te vinden. De Amerikaan kan trouwens behoorlijk gehaast en geirriteerd zijn, maar het komt ook regelmatig voor dat ze zeer vriendelijk en behulpzaam overkomen. Een gemengde indruk dus van het volk hier.

Tot nu toe weten we vrij goed met ons geld om te gaan...we leven vrij cheap. We lagen de afgelopen dagen niet later dan 10u in bed, vanavond gaan we dat anders doen en NY nog even bij nacht aanschouwen! Morgen vertrekken we naar LA! :D
Ik houd jullie op de hoogte!
xxx

• 09 September 2009 - 20:15

Sandra Ridderhof:

Nou toevallig zit ik net achter de pc als jou bericht binnen komt. Klinkt allemaal erg goed! Goh wat zul jij een hoop wijzer worden van hoe de wereld in elkaar zit zeg! Ben best een beetje jaloers op je.. Terwijl jij al het moois daar ziet zit ik nog te wachten op de eerste wee die komen gaat. Voor alsnog alles rustig dus helaas zal het geen 09/09/09 kindje worden..

Nou meis doe voorzichtig daar en hou ons op de hoogte van alles wat je ziet en doet daar! Leuk om terug te lezen en we wachten met smart je foto's af!

Veel liefs vanuit Abcoude!

• 09 September 2009 - 20:19

MC:

Wat super leuk, krijg helemaal zin om daar ook naartoe te gaan zeg! heb je Alexander en Maxima nog gezien? Die zijn daar om Amsterdamdag te vieren ;-) Veel plezier in LA, je moet echt naar Universal, corny maar heel leuk!

• 09 September 2009 - 20:21

Steve:

hi eef! Mooie belevenissen! enjoy!

• 09 September 2009 - 20:21

Steve:

hi eef! Mooie belevenissen! enjoy!

• 09 September 2009 - 20:57

Mark Ridderhof:

lievie,
    ik had je net zo graag willen spreken op skype.. Helaas kon ik enkel jou horen en jij mij niet. En dat terwijl ik er zo naar uitkeek, net als jij...Doe voorzichtig en alvast een goede vlucht gewenst naar LA. Ik denk aan je, aldoor, maar dat weet je... Take care en ik hoop dat ik je gauw wel spreek. Ik heb de nieuwste versie van skype geinstalleerd en het testgesprek werke daarnet, dus dat geeft me hoop... HVJ take care

• 09 September 2009 - 21:06

Esther & Hans:

Hoi Eva,
    leuk reisverslag en het ziet er naar uit dat jullie het erg naar jullie zin hebben en dat het erg goed gaat samen. Door de festiviteiten is NY behoorlijk in het nieuws en hebben we het dus toch een beetje mee kunnen beleven. Goede reis morgen en veel plezier in de 2e etappe.

• 10 September 2009 - 06:34

Anita Coljee:

Hi Eva!

Goed om te horen dat jullie het zo leuk in NY hebben gehad.. Ook nog wat aan onze tips gehad? ;) Sliepen jullie trouwens met zijn 2-en in een kamer in Candy Hostel? Of hadden jullie als verrassing nog iemand dr bij?

Veel plezier in LA!

• 10 September 2009 - 07:29

Harry:

Hallo Eva, ik weet wat voor een cultuurschok het is als je daar tussen al die wolkenkrabbers staatin Manhattan. In 1977 mocht ik dit ook meemaken als bagpacker.Wat een fantastische ervaring. Geniet er lekker van.

• 10 September 2009 - 07:34

Marjo:

hoi eef,

klinkt goed allemaal ook al andere backpackers ontmoet? net dat boek gelezen. erg spannend! take good care!

Liefs marjo

• 10 September 2009 - 07:47

Bob:

Hi Eef,
    Lekker dat het begin soepeltjes is verlopen. Gaaf he NY. Hoop dat je nog ff in Central Park bent geweest.
    Veel succes & fun voor jullie volgende plekje.

• 10 September 2009 - 08:08

Mieke:

hallo Eva,

klinkt allemaal heel goed, geniet er lekker van, groetjes Dirk en Mieke

• 10 September 2009 - 10:00

Beatrix:

Hi Eva,

Leuk om te lezen dat Laura en jij zulke verschillende verslagen maken! Van de blaren kunnen jullie even tijdens de reis naar LA bijkomen.
    Heel veel plezier en op naar de volgende grote stad. Ben erg benieuwd of jullie veel verschillen bemerken tussen LA en NY!

• 10 September 2009 - 10:25

Menno:

HI Eva,
    Leuk hoor al die indrukken en ervaringen! Geniet er lekker van en kijk uit naar al je foto's. Ben ontzettend nieuwsgierig. Oja Mark die mist je ontzettend, maar ja dat wist je natuurlijk al! ;-)

Liefs Menno

• 10 September 2009 - 17:47

Marion:

Gaaf hoor, leuk dat ons zo op de hoogte gaat houden met je verhaal.
    We zagen op tv dat maxima en alexander daar waren ivm het 400 jarig bestaan. Keken nog naar jou uit, maar we hebben je niet gezien hoor(haha)
    Goede reis naar LA en geniet ervan. Kus Rob en marion

• 10 September 2009 - 21:27

Dikran:

Heey Evaaaa,

NY is echt vet, wat zou ik er ook graag bij willen zijn ipv op kantoor de hele dag. wel grappig dat Laura zegt dat jullie heel gezond bezig zijn en jij heb het over de starbucks en de Mac's :-p hahaha. nu op naar de volgende Big City ''LA''!! groetjes en geef mn schatje even een vette dikke knuffel van mij.. Ciao Ciao

• 12 September 2009 - 00:29

Willem & Maxima:

Hoi Eva
    Ik was met Max ook in New York . We hebben nog naar je gezwaaid maar je zag ons niet. Veel plezier verder.

Groetjes
    Sjaak

• 12 September 2009 - 07:18

Fedoua:

Wat leuk Eefje! Ben ook eens in NY geweest super gave stad! Heeft indruk gemaakt. Ben benieuwd naar je indrukken van LA.

Have fun! Enjoy!

Dikke kus en knuffel!

• 17 September 2009 - 05:27

Gerard:

Hoi Eva en Laura,

Alles goed met jullie !! Hoop dat jullie een mooie tijd zullen hebben ! Ik werk gewoon wel door hoor !! haha

Bakker Gerard