The end...and the beginning! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eva Rijke - WaarBenJij.nu The end...and the beginning! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eva Rijke - WaarBenJij.nu

The end...and the beginning!

Door: Eva de Rijke

Blijf op de hoogte en volg Eva

31 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

Lieve allen!

De avond van mijn vorige blog mn 2e massage, ik denk dat t beter kan..
Vroeg uit bed voor n dagtrip. Sai yok noi waterval, hellfire pas, hotspring, brasave cave, death railway en bridge over the river kwai.In de avond uiteraard weer voor n prikje uit eten en n drankje bij n reggae bar waar n stel malloten op t podium voor de entertainment zorgde.
Scootertje gehuurd en naarr Erewan park gereden. Een houten kont later prachtige watervallen gezien en in een aantal poeltjes gezwommen. Aan t einde van de middag stikte t er van de gibbons, super! S'avonds op 'the floating restaurant' een big fish gegeten, jammiie! j
De dag vullen we met wat onzin en nemen een voetmassage. Aan t einde van de middag met een busje naar bangkok en vanuit daar n taxi naar t vliegveld. Was randje met de tijd, door enorme file..Een uurtje met t vliegtuig is peanuts geworden. In phuket worden we aangevallen door travel agencys die je allen boottickets, hotels en taxis aan willen smeren. We laten t doen, al weten we dat we bij t leven genaaid worden met de prijs..We slapen in het on on hotel, het hotel van de film 'The Beach'. De dag erop met de boot naar Ko phi hpi. Prachtige stranden en levendig centrum. Niet te verglijken met het noorden.We hebben n supermooie bungalow, echter wel 10x zo duur als in het land. Hoewel het er allemaal zo prachtig uit ziet, zie je ook nog goed de schade van de tsunami uit 2004, ze zijn nog steeds hard aan het werk.
We brengen wat heerlijke dagen door op het strand en in de zee en zijn 'savonds te vinden bij de strandtenten en de winkeltjes. Het personeel van strandtenten zijn vaak families en je kan zien dat ze veel lol hebben samen en iedereen, van jong tot oud een rol heeft binnen t bedrijf. De cultuur is volledig anders, jongetjes rond een jaartje of 12 hebben tatoeages, roken marihuana en zitten met n biertje in de hand bij dames op schoot, bizar. Hun engels is vele malen beter en ze zijn n stuk welvarender. De westerse mannen op leeftijd met jonge thaise vrouwen zijn hier ook n stuk meer te spotten.
Elke avond worden er vuurshows en gratis buckets weggegeven. (emmers alcohol) en ik heb 1 avond touwtje springen over een brandend koord gewaagd en gelimbodanst onder een vlammende stok. Een speciale avond was 'the half moon party', heerlijk gekliederd met glow in the dark verf en wat scandinaviese mensen ontmoet. Dat is hier schaars en missen we na NZ. We hebben n dagje met de boot rond het eiland gevaren, mooie ervaring om op het monkeystrand te komen waar t stikt van de brutale apen en te snorkelen tussen prachtig koraal. We hebben ook in het haaiengebied gezwommen, maar helaas niks gezien.Het zand zo zacht als poedersuiker, had bijna n zakje mee naar huis willen nemen.;) Aan het einde van de dag de beroemde zonsondergang gezien vanaf de boot, hoe romantisch...:p Topdag. s' avonds thai boxing gekeken, gaat er maar hard aan toe.
De laatste dag nog even gezweet door de berg op te wandelen voor een prachtuitzicht. Vervolgens de boot naar Phuket gepakt aan t einde van de middag. De boot en bus geboekt op t eiland, komen we daar aan zeggen al die mannetjes dat die bus niet meer rijdt en ze een hele mooie speciale prijs voor ons hebben voor hun bussie. Ja, toedels, daar trappen we niet meer in....Hmmm..half uurtje later zitten we niet in een bus, maar bij n chauffeur in zijn prive auto. Hij wil ons wel naar t centrum brengen. Hij dropt ons bij een restaurant, wacht 1,5u op ons en brengt ons naar t vliegveld. Hij bood het aan voor een mooie prijs en we vonden t misschien achteraf niet erg safe, maar was toch lekker makkelijk. We voelden ons net celebrities.:) In t restaurant btw n heerlijk luxe maal gegeten niet wetend hoe te eten, haha. Krab in de schaal...hmm lastig.
Bij aankomst in Bangkok is t weer zover met t vervoer. We hebben n taxi met n taxichauffeur die doelloos rondjes rijdt en aan elke politie agent vraagt waar hij moet zijn...Opeens bij n donker steegje zegt: 'hier is t'. Natuurlijk zijn wij weer heerlijk achterdochtig en laten ons niet zomaar uit die kar zetten. Als de man van t guesthouse aan komt lopen, geloven we die arme man toch...Heel erg dat je ze hier met niks kan vertrouwen.
Ik fix wat zaken voor Cambodja en Lau laat een pak aanmeten, super vet. WE dwalen verder nog wat rond in de stad en ik blijf de steegjes met kokende vrouwtjes voor hun 'huis' vol troep indrukwekkend vinden. s'middags n heerlijke facial cleaning en een henna tattoo voor dat we een tuktuk pakken naar de bios. Natuurlijk hadden we kunnen weten dat t niet met t zelfde gemak gaat als in A'dam. Hij tuk tukt al een malloot rond en zet ons af bij en 1 of ander gebouw waar we onze ?? bij hebben, gezien er geen filmposter te bekennen is, maar vooruit, misschien is t binnen...5 minuten later zitten we in een locale bus op weg naar de bios..zucht. :) De film was ok, maar ik was nog t meest onder de indruk van wat eraan vooraf ging! Na de voorfilmpjes kwam ' heb respect voor de koning, laat dat zien door te gaan staan' in beeld. Ze staan allen op, zook wij, wat perplex en zetten t volkslied in. bizar!...
Naar de weekend market, spullen kopen die we niet nodig hebben ;) en heel veel lekkere onbekende dingen gegeten, jammie! Op straat sikt t van de honden en kantten (zonder staart?! diner?!), sommmige zijn zooo schattig. OP de terug weg past Lau haar pak voor de laatste aanpassingen, heel proffi! In de avond ons laatste maal samen en drinken we wat thaise changbiertjes om deze geweldige tijd te vieren. Leuk om t thaise uitgaansleven te zien, de thaise meisjes lachen ontzettend lief naar ons, echt cute.
Vandaag uitgechecked en ingechecked bij n luxe guesthouse met zwembad en sauna, dat weet mark nu nog niet. :) Hij zit nu al een tijdje in de lucht. Lau en ik gaan m zo ophalen, spannend! Erna wat eten en dan Lautje weg brengen, ik zal dr missen. Dave zei laatst: 'you two are like one being, it's fucking hilarious!'. Nou, dat zegt genoeg. ;) Ik heb net een lekker welkomstasje samengesteld voor Mark, hij zal die krekels heeerlijk vinden,haha! :D xxxxx

  • 31 Januari 2010 - 08:57

    Sandra En Fam.:

    Nou Eva het klinkt allemaal weer zalig daar! Dat wordt behoorlijk omschakelen als je straks weer terug bent.. Maar daar moet je nu gewoon nog even niet aan denken. Nu nog even je laatste paar weken genieten samen met mijn kleine broertje.. ;-)
    Niet veel buckets drinken want weet nu al dat ie daar helemaal niet tegen kan!! Haha! (ik ken ze en vind ze heeeeeerlijk) Als je terug bent creeeren we zelf wel een lekker bucket om te vieren dat je er weer bent goed?? Haha!!

    Nou genieten, pas goed op m'n broertje en laat even weten of alles goed is gegaan..

    Dikke kus vanuit het witte en veel te koude Nederland..

  • 31 Januari 2010 - 08:57

    Steve:

    Haha top verhaaltje weer Eef. Heel veel plezier!

  • 31 Januari 2010 - 09:05

    Marion En Rob:

    We kregen een sms van Mark dat hij in het goede vliegtuig naar Bangkok zat, gelukkig maar. Nu hier 10 uur geweest dus als hij niet teveel vertraging had zou hij al bij je kunnen zijn. Veel plezier samen en tot gauw. En uhhh Mark is gk op krekels

  • 31 Januari 2010 - 09:38

    Beatrix:

    Wel vreemd om dit te lezen terwijl wij volop voorbereidingen treffen om Laura een groots onthaal op Schiphol te geven. Heeel erg veel plezier verder samen met Mark. Het zal nog wel een omschakeling zijn ;)
    Natuurlijk blijf ik je volgen via het blog...
    Have fun!! Grtz. Beatrix

  • 31 Januari 2010 - 09:48

    Esthaaa:

    haha vervelend van dat vervoer. wel gaaf trouwens, haha je had echt zo'n zakje met zand moeten meenemen :P
    lol
    veel plezier met Mark verder in Thailand!

    groetsels

  • 31 Januari 2010 - 19:46

    Marjo:

    Ha Eef,

    Wat mooi dat Laura en jij zo op elkaar ingespeeld zijn. Dat zal best raar zijn zonder haar na al die tijd. Benieuwd hoe de reis naar Cambodje zal ziin. Las in de krant dat er spanningen zijn aan de grens. Wel, hopelijk heeft Mark een goede reis gehad en ben je hem aan het inwijden! Veel plezier samen!

    Groet!
    Marjo

  • 01 Februari 2010 - 13:11

    Marjolein:

    he evie....

    zo te horen heb je het echt naar je zin daar:) Zal wel even wennen voor je zijn als je terug komt;) Het is hier erg koud. Ik kom natuurlijk zelf net terug uit curacao, en het was geen pretje hier in de kou...haha. Maar gelukkig stond er wel iets leuks op me te wachten:P:P me vriend;)

    ik spreek je snel schat(K) en veel plezier nog xxx

  • 01 Februari 2010 - 19:40

    Marie-Claire:

    Veel plezier met Mark, geniet van die goede afsluiting en tot snel!!!!

  • 01 Februari 2010 - 20:37

    RdeRijke Zoetermeer:

    Eva, met veel plezier heb ik je reisverhalen gelezen, vooral de verhalen in de VS deed me terugdenken aan onze (Arendien en ik) rondrit van 3 maanden met auto en tentje. En in 1975 was er nog geen mobieltje of internet en waren we 3 maanden praktisch onbereikbaar. Veel plezier nog en dat gaat zeker lukken.

  • 04 Februari 2010 - 20:13

    Rien:

    Hoi Eef en inmiddels Mark,
    Weer een leuk verhaal. Nooit geweten dat mijn neef Rien 3 maanden door Amerika heeft getrokken.Lijkt mij ook wel wat, maar dan met een camper.De Mol serie is weer begonnen dus dat nemen we wel voor je op. Nog maar 13 dagen en dan zien we je weer.Achteraf is het toch wel snel gegaan. Morgen 5 feb. ff skypen om een uur of 4? we sms'n nog wel. Nog veel plezier met Mark en doe voorzichtig de laatste 13 dagen in Cambodja. XXX Rien

  • 05 Februari 2010 - 15:54

    Mark:

    Liefste,

    wat een briljante verhalen heb je toch. EN hoe is het nu met je? Ik zal het zo even aan je vragen als je uitgepraat bent met je ouders ;) Ik hoop dat we nog een super tijd zullen hebben schat! :)

  • 06 Februari 2010 - 20:17

    Oma,:

    Lieve Eva en Mark,
    Ik ben weer een avondje bij Cor.
    Ik heb je verhaal proberen te lezen maar begrijp er de helft niet van. Je moet niet bij vreemde mensen zomaar in de auto kruipen hoor? Ze kunnen je zo ontvoeren! En dat je nou uitgerekend een duik in met haaien in het water neemt, is erg onveratwoordelijk. Ze vreten je zo op! En al die Gibbons! Cor zei dat dat slangen zijn. Oh meisje wat doe je toch gevaarlijke dingen. Het zou niet waar zijn hoor als ik erbij was geweest. Dat zou ik nooit goedvinden. Ik vond het trouwens erg leuk dat je belde voor mijn verjaardag. Dat vond ik echt heel lief.Fijn dat Mark er nu is hoor. Hij moet je maar goed beschermen tegen allerlei ongure types met tukjes en zoo. Wat mooi dat je gaat staan voor de Koning. Dat moet je in het vervolg ook maar eens doen voor onze Koningin, dat lieve mens.
    Je weet dat ik erg op het koningshuis gesteld ben.Ik heb nog geen kaartje vanuit Thailand gehad hoor.
    Ik zal weer heel erg blij zijn als je terug bent.Ik hoop dat je beiden weer heelhuids thuis mogen komen. Zul je goed uitkijken en geen gevaarlijke risico's meer nemen, anders slaap ik er niet van. Wat betekend Fucking helarius of zo. Kun je dat eten? Oh ja, waar ik erg van schrik is dat je over een vuurtouwtje hebt gelopen en er ook nog onderdoor gekropen. Kind, kind, je kunt wel verbranden.
    Nou, ik stop er weer mee.
    Lieve groetjes voor jouw en Mark van
    Oma.
    En ook van Cor en Nelleke en de kinderen.

    En je verstand gebruiken hoor?! Ik hoop dat je snel terug komt.

    Daaaaaaag!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Wereldtrip

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2010

Bijna thuis...

31 Januari 2010

The end...and the beginning!

18 Januari 2010

Kap koen ka!

05 Januari 2010

Sydney 2

30 December 2009

sydney!
Eva

Actief sinds 18 Juli 2009
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 26039

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 18 December 2017

Nicaragua

16 November 2015 - 23 December 2015

Hongkong & Down Under

12 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Maleisie & indonesie

03 December 2011 - 28 Januari 2012

zuid amerika

05 September 2009 - 18 Februari 2010

Wereldtrip

Landen bezocht: