Sydney 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eva Rijke - WaarBenJij.nu Sydney 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eva Rijke - WaarBenJij.nu

Sydney 2

Door: Eva de Rijke

Blijf op de hoogte en volg Eva

05 Januari 2010 | Australië, Sydney

Speciaal voor de vrienden van Mark hier alweer een blog.;) Zodat jullie de draad niet meer kwijtraken...
De dag op Bondi beach was heerlijk, hoewel t eeuwen duurde voordat we er waren. In de avond is t plan weer naar de sidebar te gaan (jaja, steve die had ik allang ontdekt ;) zit in t hostel boven die bar) maar hebben t gezellig genoeg op de kamer met t nederlandse stel mariska en kasper. 2 nieuwe engelse meiden zijn aangekomen, ik heb al heel wat stijltangen en fohns gezien, maar n strijkbout!? t wordt steeds gekker...
Naar de zoo, wauw geweldig dat uitzicht op de skyline en die Australische dieren zijn top! Heerlijk weertje erbij, dus geslaagd dagje.
7u op voor oudjaarsdag. We zitten met onze roomies om 9u met ons gat op de observatory hill met uitzicht op de brug,prima! Er zijn zelfs mensen die overnachten! Gedurende de dag sluiten er steeds meer bekende aan en rond 5u zitten we met zo n 30 man! :) In de ochtend zitten we er een beetje zielig bij met onze poncho's in de regen, maar in de middag klaart t op en wordt de temperatuur aangenaam. We lopen in de middag even naar t operahouse om Ashley te meeten en de sfeer te proeven. De sfeer is duidelijk beter bij ons, waar alle backpackers zitten, al is het uitzicht misschien wat minder... We kijken bij t operahouse de vliegtuigshow en zijn op tijd terug op onze eigen plek waar iedereen al behoorlijk wat te veel 'goon'* opheeft. We vermaken ons tot 9u met glow in the dark verf en kliederen elkaar allemaal heerlijk onder, fijn om er in het donker achter te komen dat t niet bepaald glow in the dark is... Nou, daar zaten we dan ondergekliederd om 9u van het eerste vuurwerk voor de kids te genieten. Om 12u het grote werk, giga vleermuizen vliegen boven ons hoofd tijdens het vuurwerk! Super ervaring! :)
We misten de oliebollen, maar hadden uiteraard wel weer een vervangen gevonden, donuts :) Het is een lange dag en ben kapot, we moeten nog een heel end teruglopen en jump meteen mn bed in.
fact: 15 maanden voorbereiding voor dit event en 3 milj. mensen in de haven van Sydney.
2010! :D Met Christine (meisje van NZ) naar de botanic gardens, stikbenauwd weer. De dag erop gaan we ondanks de onweersvoorspellingen eigenwijs naar manly beach met de pont samen met de gasten van de kamer en het nl stel. We liggen 3 minuten op t strand en het begint te hozen! Na 2 uur klaart t toch weer op en pakken we toch nog ff 2 uur zon mee. In de avond eens wat anders dan de Sidebar, we gaan naar DE uitgaansstraat Kings Cross. We verkennen 4 verschillende barren met een deel van dezelfde groep uit NZ, een kleine reunie.:) De avond is top, maar belanden om 6u op t politiebureau met Sam, haar portomonnee is gejat...Maakt me toch weer even extra alert en blij dat ik altijd mijn stomme moneybelt om heb.
We liggen tot laat in bed en het regent cats and dogs, niet de moeite waard om naar buiten te gaan eigenlijk, maar we wandelen toch maar wat doelloos rond. s'avonds ff een keertje nix...
Met de trein naar de blue mountains, 2 uur van Sydney vandaan. Daar aangekomen zien we door de mist niet eens onze eigen voeten en die hele blue mountains zijn met geen mogelijkheid te zien...zucht...wat vermoeiend. Toch besluiten we de wandeling te gaan doen naar de valley en we hebben t geluk dat t opklaart en de zon tevoorschijn komt! Uiteindelijk een prachtige dag. s'avonds voor t laatst naar de sidebar en t tasje weer inpakken voor Thailand!!
We hebben er nu ontzettend veel zin in, gaat zo anders worden! Ik spreek jullie allemaal snel weer!!

xxx

* goedkope box (hoofdpijn)wijn

Even wat persoonlijke reacties, gezien ik daar normaal nooit zo aan toe kom...Als jullie maar weten dat ik jullie reacties altijd erg waardeer!! :)

Hans en Geert: En?? de twix mix al geprobeerd ;) en bewaar je een stukje kerststol voor me dan?? :) Hoe is t verder met de kleine? ;)

Mieke en Dirk: Bedankt weer voor jullie reactie, leuk om zo nu en dan eens wat van de familie te horen!

Harry: Haha, harry, mijn ma vertelde me al dat ze je al helemaal voor zich ziet. Nou ik ook, heerlijk! Hoop dat je de aankomende maand nog van vele sigaren zult genieten tijdens het lezen van mijn blogs. :)

Cor: Bedankt elke x dat je oma ook mijn avonturen laat lezen, vind haar reacties altijd heerlijk! Hoop dat jullie n fijne jaarwisseling gehad hebben en kom jullie snel weer opzoeken als ik terug ben. Succes daar nog met de vrieskou!

Marjo: Tja...heeft ook zo zijn charme he, die rimpeltjes;) Het zal niet meer gebeuren tante marjo...:)

vrienden Ma: tevreden vriendjes van mark???

• 04 Januari 2010 - 22:49

Job:

ben je ook al in de scubar geweest?

• 04 Januari 2010 - 22:49

Lief:

Ga jij me nu ook al Ma noemen? Ik hoop niet dat dat een gewoonte gaat worden :P Enne je moet nog blogs bijhouden voor 2 maanden heh en niet voor 1 :P Tot snel mijn lief, nog 4 weken voor ik je ga zien. Ik kijk er naar uit. Take care, hou van je. En een goede reis.

• 05 Januari 2010 - 07:44

Beatrix:

Heerlijk al die avonturen.. ik geniet met jullie mee. Veel plezier in Thailand!!
    Groetjes, Beatrix

• 05 Januari 2010 - 09:26

David, San En Kids:

Hai Eva!

We lezen nog steeds trouw je blogs. Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt aan de andere kant van de wereld. En nog even dan kun je het allemaal delen met je mannetje. Hij is de dagen aan het aftellen dat hij weer bij je kan zijn. Hoop dat je fijne feestdagen hebt gehad en bij deze een heel gelukkig en mooi 2010 gewenst van ons..
    Geniet nog even daar!!!

Kus van ons

• 05 Januari 2010 - 13:20

Steve:

Tres content! Have fun!
    Nog een tip: het Australian National Maritime Museum, vlakbij Darling Harbour is wel lachen. Bye!

• 05 Januari 2010 - 13:28

Rien:

Hoi eef,
    Het skypen gisteren om 22:30 helemaal vergeten.Jammer!Volgende week maar in Thailand proberen. In ieder geval een goede vlucht morgen.We zagen op tv dat het behoorlijk slecht weer is geweest in Sydny en omgeving. In Thailand zal het denk ik een stuk beter zijn.

Liefs en kus Rien.

• 05 Januari 2010 - 16:30

Esther En Hans:

Hoi Eva,
    ook namens ons de allerbeste wensen voor 2010. Met zo'n start het nieuwe jaar in, moet het haast wel een fantastisch jaar worden. Maak er een mooie (trein) reis van in Thailand en geniet van de speciale cultuur.

Groet,
    Esther en Hans

• 06 Januari 2010 - 10:12

Esther:

nicenicenicenice
    wtf.. vleermuizen!?
    was je niet bang? :P
    heb je wel gemist hoor bij oud & nieuw! sander en je ouders waren bij oma.
    heb overigens de twix van je vorige blog geprobeerd... indd yummie :P

byee xx

• 06 Januari 2010 - 19:12

Marjo:

Ha lieverd,

Goeie reis naar Thailand.
    Het laatste land met Laura en de start met Mark. Ben nu al benieuwd wat je allemaal gaat meemaken. Azie zal wel heel anders zijn. Blog je weer snel vandaar?

Marjo

• 06 Januari 2010 - 19:12

Marjo:

Ha lieverd,

Goeie reis naar Thailand.

Marjo

• 06 Januari 2010 - 21:30

MC:

Eva! Super om nieuwjaar in Sydney te vieren zeg! Ik was in Amsterdam en dat was ook erg speciaal, vooral de slechte oliebollen (of ligt dat aan mij?!) hahaha
    Veel plezier in Thailand, als je een backpacker tegenkomt die Robert Janssen heet, dan is dat mijn oom en dan zeg maar dat ie zich gedraagt ;-)

• 10 Januari 2010 - 17:57

Rob En Marion:

Nou Eva, het is aftellen he. Mark heeft zijn vaccinaties gehad en de malaria pillen op zak. Volgende week nog 1 prik en wat hem betreft kan hij naar je toesnellen. We brengen hem uiteraard naar schiphol(weer tranen waarschijnlijk) maar niet van hem.Hopelijk komen we Joris daar niet tegen. Okay tot bijna Kus van ons en pas goed op jezelf