New adventure - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Eva Rijke - WaarBenJij.nu New adventure - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Eva Rijke - WaarBenJij.nu

New adventure

Door: Eva de Rijke

Blijf op de hoogte en volg Eva

27 Oktober 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

De laatste dagen op Fiji waren heerlijk. NOg lekker van het zonnetje genoten, kokosmelk gedronken, mooie wandelingen gemaakt, heerlijk gegeten, gesnorkeld en gekanoot. Twee weken heerlijk chillen. Op onze weg terug met de boot hebben we nog dolfijnen gezien, geweldig! We eindigden op het zogenaamde feest eiland van Fiji, echter vanwege het laagseizoen stelde dat niet zoveel voor, maar ik heb ondanks dat een top avondje gehad.

Landing in Auckland ging vlekkeloos, hosteltje gezocht en een beetje het centrum verkent. De dag erop hadden we een gratis trip door Auckland gevonden, dus dat was mooi meegenomen. :D Echter vinden we Auckland maar niks, geen plaats om te blijven. Het hele foute 'Pyamafeestje' die avond maakte het er ook niet bepaalde beter op. Dus hup op de bus naar het Noorden (Paihia) Prachtig plaatsje, prima hostel met gratis fietsen (die van ellende uit elkaar vielen, waardoor ik twee dagen lang met smeer op mijn handen rondgelopen heb) gratis kayak en een heerlijke hottub (behoorlijk HOT)De Aussies, Engelsen en Duitsers zijn hier behoorlijk in de meerderheid, Nederlanders blijven schaars. Maar dat geeft niet, veel Engels praten is alleen maar goed. De dagen erop eropuit geweest met vrienden van Laura's pa die in Auckland wonen. ZIj hebben ons de omgeving laten zien met de auto en we hebben heerlijke verse vis gegeten die Pilimo die dag had gevangen. Bereid door mij uiteraard ;), ma dank voor je kooklessen, heb ze tot nu toe goed kunnen toepassen. Voor de meeste mensen staan Noodles, soep, brood of pasta op het menu. Ik moet zeggen dat het verleidelijk is om dat op tafel te zetten. Het kost zoveel meer tijd wat lekkers klaar te maken...In Paihia heb ik een skydive gedaan. Wauw wat was dat gaaf zeg! Onbeschrijfelijk hoe bijzonder het is, vooral de vrije val! Heb een dvd van de sprong opgestuurd naar huis, dus wie wil zien hoe het was...Bel aan bij mijn pa en ma ;). Had de hele dag en de dag erna nog steeds het happy gevoel in me, ook nu verschijnt er nog een glimlach op mijn gezicht als ik er aan terug denk, een top ervaring! NOg een avondje uitgeweest met wat mensen van het hostel, allemaal erg gezellig. Morgen vertrekken we naar Mercury bay. Kijk er erg naar uit, tot nu toe vind ik het een prachtig land. Take care daar in Nederland en hou van jullie allen!

Heel veel liefs van mij

  • 27 Oktober 2009 - 10:20

    Laura Sijm:

    haha toevallig dezelfde titel!!! :P vind het leuk met je chick!! xx

  • 27 Oktober 2009 - 11:33

    Esther:

    Eef doe niet zo eng met je skydive.
    Maar ja, dat zal je dus nooit vergeten!!!
    Veel plezier in NZ. Wel perfect zo'n buspas, zo komen jullie weer overal.

    Kus

  • 27 Oktober 2009 - 13:20

    Erwin Smolders:

    Hey EEF,

    Wat geniaal wat je allemaal hebt meegemaakt (en wat je allemaal nog zal meemaken)!
    Het is erg leuk om je reisverslagen te lezen, ga zo deurr!

    'wachtende op volgende verslag'

    Heeeeeel veel plezier verder!

    Groet Erwin

  • 27 Oktober 2009 - 15:48

    Joccie:

    Jeetje plaats ik net een berichtje voor je eef, doet ie t niet! nou nog een keer proberen dan maar:)(kijk daarom mail ik normaal alleen maar;) Ik lees dat je t vet hebt, geniet er nog maar even van want de tijd gaat hard. voor je t weet zit je weer met mij opgescheept:p Jammer om de verhalen te lezen en er niet zelf bij te zijn! vooral dat skydiven, was ik best voor in geweest:)Schat heel veel plezier en we mailen snel!!

  • 27 Oktober 2009 - 15:54

    Job:

    Hey,

    Leuk leuk, weer een nieuw verslag! Wat een avonturen, veel plezier in NZ komende tijd!

  • 27 Oktober 2009 - 19:33

    Dirk En Mieke:

    geweldig Eva wat je allemaal meemaakt, leuk om te lezen, geniet er maar lekker van, groetjes Dirk en Mieke

  • 27 Oktober 2009 - 19:43

    Rob En Marion:

    Noog bedankt voor je sms op mijn verjaardag, leuk hoor. We hebben het gezeelig gehad en redelijk weer maar niet zo mooi als bij jou. Heerlijk dat je zo goed kan koken kan je het straks hier voort zetten maar volgens mij heb je in amsterdam ook gekookt en hebben wij heerlijk gegeten.Kus en tot gauw maar weer

  • 28 Oktober 2009 - 15:59

    Marjo:

    Hoi Eef,

    Fijn dat jullie nog onderdak hebben gevonden toen het bij aankomst in NZ niet helemaal vlgs. plan verliep. Maar inmiddels zijn jullie natuurlijk al gepokt en gemazeld en voor geen gat meer gevangen.
    Wat heerlijk voor jullie allebei dat het zo goed gaat en jullie zo genieten. Ik geniet elke keer weer mee en vele andere met mij lees ik.
    Tot de volgende keer dan maar weer. Love you too.
    Marjo

  • 28 Oktober 2009 - 21:22

    Lief:

    Schat,

    leuk verhaal, maar ik heb natuurlijk alles al gehoord via de telefoon ;) HVJ en take care, geniet er optimaal van

    Dikke smakken van je lief

  • 29 Oktober 2009 - 06:58

    Rien:

    Hoi eef,
    Maar goed dat we alles van te voren niet weten maar het zal wel kicken zijn. Gelukkig hebben jullie nog een hostel gevonden in Auckland. Doe voorzichtig en geniet er maar van.

    Liefs Rien

  • 29 Oktober 2009 - 15:49

    Oma De Rijke:

    Nog bedankt voor de foto's en je lieve brief.
    Ben je al bij Marjo's vriendin geweest? of ben je daar nog niet aan toe gekomen.
    Ik zou best wel eens even bij jullie willen kijken, maar dat is te ver, en ik durf niet eens met het vliegtuig!!!
    Ook gefeliciteerd met Sander's verjaardag, dit is misschien wel de eerste keer dat je niet op zijn verjaardag bent.
    Je vader en moeder komen zaterdag een weekendje naar mij, het is al een paar maanden geleden dat ik ze heb gezien, dus ik vind het erg leuk dat ze weer komen.
    Nog een hele fijne vakantie toegewenst en de groeten aan Laura.
    Liefs van oma.

  • 29 Oktober 2009 - 16:05

    Nelleke:

    Hoi Eva,
    Na oma's prive-secretaresse geweest te zijn, van ons ook een berichtje.
    Leuk om je verhalen te lezen! Jullie hebben er nog lang geen genoeg van volgens mij, gewoon heerlijk genieten en ervaren. Heel veel plezier verder en tot schrijfs.
    Lieve groet van ons allemaal.
    Nelleke

  • 29 Oktober 2009 - 20:40

    Rien:

    Hoi Eva en Laura.Misschien een idee. Men kan in NZ al een kleine camper huren(2 personen) een zg "Breezer" voor 175 euro in de week. Goedkoper dan een hotel of hostel en je hebt alle vrijheid. Wel goed naar de verzekering kijken. Het allerbeste en tot horens. liefs Rien

  • 30 Oktober 2009 - 15:59

    Marian:

    Lieve Eva,

    Fijn hoor dat je ons telkens achteraf de enge dingen verteld! NZ schijnt het walhalla voor buitenaktiviteiten te zijn, dus ik hou er maar rekening mee dat we meer voorgeschoteld krijgen!?
    Doe voorzichtig en veel plezier. Liefs, Marian

  • 06 November 2009 - 16:24

    Lian:

    klinkt goed eef!!
    stoere chick met je skydiven :D
    geniet van alles!!
    xx lian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Wereldtrip

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2010

Bijna thuis...

31 Januari 2010

The end...and the beginning!

18 Januari 2010

Kap koen ka!

05 Januari 2010

Sydney 2

30 December 2009

sydney!
Eva

Actief sinds 18 Juli 2009
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 25957

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 18 December 2017

Nicaragua

16 November 2015 - 23 December 2015

Hongkong & Down Under

12 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Maleisie & indonesie

03 December 2011 - 28 Januari 2012

zuid amerika

05 September 2009 - 18 Februari 2010

Wereldtrip

Landen bezocht: