Sweet as bro! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Eva Rijke - WaarBenJij.nu Sweet as bro! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Eva Rijke - WaarBenJij.nu

Sweet as bro!

Door: Eva de Rijke

Blijf op de hoogte en volg Eva

10 December 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Ik was nog n dag ziek en ben in mn bed gebleven ipv te werken. De hele dag een beetje gedut, terwijl t buiten goot.
S'avonds hadden we het geluk lekker uit eten te gaan. Ze hadden n foutje gemaakt bij t hostel. Voor 4,5u werken krijg
je naast gratis accomodatie ook n avondmaal twv 20 dollar, wij hadden echter 2 uur gewerkt en ik slechts 1 dag!
Daarnaast kreeg ik ook nog eens beide nachten terug ipv 1. Dat was dus ff mooi meegenomen! :D Letterlijk slapend rijk worden.
Gek genoeg kwamen we Cameron (de jongen uit Amerika) alweer tegen voor t hostel samen met de drie meiden van t begin bij
Mercury bay waar we de spicegirls mee gezongen hebben.
We vertrekken de volgende ochtend vroeg en ik voel me nog steeds n beetje belabberd. We gaan op weg naar Wanaka, prachtige
plek. Dorp aan een groot meer met besneeuwde bergen op de achtergrond. Die middag heerlijk van t zonnetje genoten aan het meer
met een muziekje in de oren.
Om nog wat beter zicht te hebben op de mooie omgeving gaan Lau en ik de volgende ochtend de Mt. Iron op, niet echt een hoge berg,
maar geeft ons toch een mooi overzicht van de omgeving. We worden steeds luier de laatste tijd, dus vinden dat we wel een uurtje zonnen
boven op de berg verdiend hebben. Normaal smeren we lagen zonnebrand op voor de felle zon en bleek t achteraf niet nodig, net nu lieten
we t effe achterwegen en jawel...een mooi rood neusje hebben we eraan overgehouden...
s 'avonds duiken we ff de bar in en daar heb ik de meest vreemde ervaring met het verkrijgen van non alcoholic drinks. We krijgen bij 'Base'
hostels elke avond n gratis drankje als je daar slaapt. Dus wij met onze voucher naar de bar voor een colaatje, mogen we alleen uit wijn of bier
kiezen! Te bizar. Dus wij geven aan dat we geen alcohol willen, gaat ie de manager halen en moeten we ons ID laten zien....Huh...dit is de eerste
x in mijn leven dat ik mijn ID moet laten zien voor een NON alcoholic drink. Nou goed, zoals je wel begrijpt was t een bagger bar, met bagger regels
en t had ook nog eens bagger muziek, dus die avond werd niet echt wild. Weer vroeg slapen, maar ach... goed om op te knappen.
Met de bus op weg naar Queenstown. In NZ wordt onze 'fannypack' alweer regelmatig opgevallen, maar noemen ze de tas hier 'bumbag'. Ach ook
een leuke vernaming. Wij wandelen dus weer vrolijk overal rond met onze 'bumbag' en iedereen kan ons van verre herkennen. ;)
(als we ooit nog eens vermist raken:P, no worries!) Die middag in Qtown wandelen we wat rond in de stad en komen we Ashley en Justin (de Engelse jongens
van Punakaiki) weer tegen :). s'avonds is het karoake avond (jawel alweer!!!) waarmee n skydive te winnen is, dus ik zing de longen uit mijn lijf, maar helaas...
Het zit er niet in... De avond is geweldig, want het is 1 grote reunie. De twee engelse jongens, de 4 amerikaanse meiden, de 3 engelse meiden waar we
uiteraard weer de Spicegirls mee zingen. James, uit Auckland en Sarah uit Nelson. We komen ook weer Philip tegen, voor de 1e x ontmoet in Auckland, een vreemde kerel. Loopt al dagen rond op zijn blote voeten omdat zijn schoenen kapot zijn!
De dag erop nog wat moe van de karaoke avond en wat last van een schorre keel, maar helemaal klaar voor een roadtrip. We gaan een weekje met Sarah helemaal naar het zuiden van t zuidereiland met de auto van haar. Met een volgestampte auto, piepende remmen, ruisende radio (hier heb je werkelijk nergens ontvangst :s) en n doorgezakte vering op weg naar Dunedin, de studentenstad van NZ. We stoppen onderweg bij wat leuke plaatsjes en vieren mijn schatjes verjaardag :).
We shoppen wat in de stad en gaan s'middags naar de 'Cadbury' chocoladefabriek! Jammie! We eten ons buikje vol met heerlijke chocola en zien hoe t proces is van cacaoboon tot chocoladereep. Erna nog even naar Peninsula otago voor n kasteel en pinguins. We hebben beide niet gezien! :( haha.
S' avonds in t hostel fijn rondgehangen met 4 jongens uit Israelie, fijn om mensen te moeten die eens niet van Engeland of Duitsland zijn. :)

We besluiten de scenic route te rijden van Dunedin naar Invercargill door Catlins nat. park. Nugget point is t hoogtepuntje. In Invercargill is niet veel te beleven, maar we hebben n heerlijk hostel om te chillen. s' avonds de avond doorgebracht met kaarten, puzzelboekjes en lezen. Thuis niet voor te stellen...

Op weg naar Te Anau, onderweg ff gestopt voor n warme chocostop. Het chocoladegehalte is deze dagen behoorlijk hoog, daarnaast is de beweging ook zwaar gedaald. Sarah is niet zo van t wandelen en waarschijnlijk draagt 1 of andere zwerver momenteel mijn wandelschoenen want die ben ik verloren op straat in Queenstown. (Ik hoor je denken, hoe is dat mogelijk, wel, daar moet je Eva voor heten ;)) We hebben gelunched bij t prachtige meer lake manapouri waar we weer zijn lekgeprikt door sandflies. In Te Anau was t superweer, dus heerlijk van de zon genoten. Weer n vroege avond.

Jeeh sinterklaas! :) Maar hij is niet langsgeweest, had mn schoen nog wel gezet! Gelukkig heb ik wel wat lieve gedichtjes uit NL ontvangen, thanX! :D Deze dag naar Milford sound, het is de mooiste route tot nu toe, echt n prachtige omgeving! Paarse bloemenvelden, meren, besneeuwde bergen, watervallen en laaghangende wolken. We verblijven in een lodge, de enige in de omgeving. De gemiddelde leeftijd is dan ook opeens opmerkelijk hoger en t bestaat merendeels uit afritsbroekstijlpubliek. We voelen ons dus prima thuis ;). In de middag doen we een 2,5u durende boottocht met een kleine kans op walvissen, dolfijnen en pinquins. Wij hebben t geluk 2 pinquins te zien, heel zeldzaam in deze periode! (was sint misschien toch langsgeweest...?) De 2e pinquin werd door mij gespot en de boot maakte meteen rechtsomkeer nadat ik ' aaah stop the boat, a penquin!' gilde, haha. Naast de pinquins was de omgeving prachtig, nog nooit zo veel watervallen bij elkaar gezien. S' avonds weer met een boekje op de bank en s'nachts tussen de zwermen sandflies, geen voeten meer over...:s In Milford sound wonen btw 170 mensen, ik vroeg mij af hoe ze leven zonder supermarkt, winkels of wat dan ook. Het eten wordt wekelijk vanuit Te anau gebracht, onvoorstelbaar in NL!

De volgende dag op weg naar Qtown doen we 3 korte wandelingen, allen prachtig en zo verschillend. sneeuw, bos en watervallen. Terug in Qtown zijn we weer verenigd met Ashley. Met zijn 4en eten we een Fergburger (moet je hier gegeten hebben) en gaan erna uit in de bar van t hostel en de worldbar.

s' morgens spreek ik mijn schat en pa en ma, dus mijn dag begint heerlijk. :) Lau en Sarah besluiten te gaan paragliden, het is topweer dus super om te doen. Ik ging mee om hun handjes vast te houden. :) T zag er gaaf uit! Terug in de stad lekker aan t meer gelegen en wat rondgelopen. Hou van deze plaats, eindelijk leuke straten met n pleintje en terrasjes. Dat mis ik hier wel, het is niet zoals Europa. Alles is hier nieuw en bestaat uit slechts 1 straat. Ik kijk s'avonds een gruwelijk bloederige Quentin Tarantino film terwijl de meiden nog ff de bar in duiken.

Goed nieuws, mijn lieve schat komt naar Thailand de 31e van januari! :D Perfect timing, kijk er naar uit mijn lief! Kan je eindelijk ff ontsnappen aan je drukke bestaan...Ik blijf dus nog wat langer weg van huis om wat meer van de wereld te zien. Na het goede nieuws gaan we de stad in om te shoppen, het regent pijpenstelen! Heb wel wat nieuwe spullen nodig, alles gaat kapot en schoenen zijn natuurlijk hard nodig! ;) Na t shoppen nog ff naar de botanic gardens geweest met Ashley en toen was t alweer tijd om te koken en de bar in te duiken ;). We komen de 3 engelse meiden en de 2 guys uit River valley weer tegen, dus we vormen weer een gzellig groepje.

Sarah vertrekt s'morgens vroeg. We hopen haar weer in Christchurch te zien. Lau en ik trotseren de regen en doen met grote moeite (op mijn nieuwe schoenen :D) een wandeling naar de top. Onze conditie is gedaald naar 0... Boven aangekomen zien we veel wolken, maar t was de wandeling meer dan waard. We sneaken boven n gondel in en hebben n gratis ritje naar beneden.

Vandaag stond ik vroeg op voor canyoningen, helemaal zin in...is t gecanceled vanwege te hoog water :(. Vanmiddag nog 1 kans, dus duimen. Het is weer prachtweer dus ik ga weer lekker genieten. Take care daar in het koude kikkerlandje!



Veel liefs van mij.



Broertje, gefeliciteerd met je nieuwe job, ben trots op je!!


  • 09 December 2009 - 21:07

    Erwin:

    Ha Eef veel plezier vanmiddag! Vanavond heb nachtdienst! Dus ik leef met jullie zogenaamd mee! :P

    Veel s6 en veel plezier!!

  • 09 December 2009 - 21:57

    Rien:

    hoi eef,

    weer een mooi verhaal.
    leuk dat Mark komt. blijven jullie wel in Thailand of gaan jullie richting buurlanden? nou ik hoor het nog wel van je. lopen je nieuwe schoenen lekker?

  • 10 December 2009 - 09:40

    Richard:

    Hee Eef,

    Onwijs leuk verhaal weer! Zonde dat het daar ook regent. Maarja je kan niet alles hebben he. En jammer dat je die skydive niet gewonnen had. Volgende keer nog harder bleren met karaoke haha. Enjoy!
    Xx

  • 10 December 2009 - 13:40

    Marian:

    Hoi Eva,
    Het verbaast me dat jij niet mee gegaan bent met paragliden!!!! of is dat al niet meer spectaculair genoeg, of is je geld op?
    Leuk dat het toch nog gelukt is met Mark af te spreken. Inmiddels zijn we hier alweer met de kerstballen in de weer.
    Liefs en xxx

  • 10 December 2009 - 21:44

    Lief:

    Leuke verhalen schat.. Ik wist natuurlijk alles al.. Op 1 ding na. Waarom ben je niet mee gaan paragliden?? Dat vind ik niets voor jou!! Tot gauw love

  • 11 December 2009 - 21:07

    Marjo:

    Ha Eef,

    Weer mooie verhalen. Leuk dat het door gaat met Mark. Kun je de kou nog even uitstellen.

    Groetjes, Marjo x

  • 12 December 2009 - 20:45

    Aad/ Kees De Ruiter:

    Hallo Eva,
    Te gek wat je zoal meemaakt op je ontdekkingstocht in de "nieuwe wereld". We zijn benieuwd hoe je bij je terugkomst dat kleine nederlandje zult ervaren.Geniet maar lekker van deze unieke reis.
    Groetjes,Aad en Kees

  • 17 December 2009 - 17:01

    Oma:

    Dag lief Eefje van me,

    Het duizelt me hoor van al die verhalen. Ik zou het allemaal niet durven. Het is allemaal zo gevaarlijk. Zorg je wel goed voor jezelf? Kijk je wel uit voor dieven en ander gespuis? Hoe kun je nou je schoenen verliezen? Nog bedankt hoor voor je mooie schelpen! Die ene schelp was zo mooi maar er was een stukje af. Je weet hoe Oma is hé ik heb em alweer gelijmd. En wat stond je prachtig op de foto! Ik ben er trots op hoor? Leuk hé dat Mark straks komt. Dat wordt dubbel genieten. En dan heb je ook een goede bescherming hé zullen we maar zeggen. Nou Eva, Ik wens jouw en je vriendin hele fijne dagen en als ik bij Cor ben dan lees ik alles weer.
    Groetjes en een dikke kus (wel 10) van Oma
    Daaaag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Wereldtrip

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2010

Bijna thuis...

31 Januari 2010

The end...and the beginning!

18 Januari 2010

Kap koen ka!

05 Januari 2010

Sydney 2

30 December 2009

sydney!
Eva

Actief sinds 18 Juli 2009
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 26050

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 18 December 2017

Nicaragua

16 November 2015 - 23 December 2015

Hongkong & Down Under

12 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Maleisie & indonesie

03 December 2011 - 28 Januari 2012

zuid amerika

05 September 2009 - 18 Februari 2010

Wereldtrip

Landen bezocht: