ROADTRIP california - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Eva Rijke - WaarBenJij.nu ROADTRIP california - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Eva Rijke - WaarBenJij.nu

ROADTRIP california

Door: Eva de Rijke

Blijf op de hoogte en volg Eva

14 September 2009 | Nederland, Hoofddorp

Lieve mensen. Wat geven die berichten mij een goed gevoel zeg! Ontzettend bedankt allemaal! Momenteel hang ik in een hotel rond in San fransisco waar het internet zowaar gratis is! Wauw, beter kan gewoon niet :P. Goed, na de landing in LA hebben we de hele dag gechilled aan het zwembad van het hotel waar we verbleven. Raar om van het gekneuter in een hostel te belanden in luxe, lovely!:D We hadden ons buikje weer lekker rondgegeten in het vliegtuig, de service was beide keren top! De volgende ochtend vroeg op, met de spanning in het buikje met wat komen gaat. De groep bleek super, zeer jong, allemaal rond de 20 jaar, super dus. 4 Engelse, 1 Australier en 1 Israelier, dat is dus voortdurend Engels babbelen, ik moet zeggen dat ik mijn Engels lekker aan het 'improven' ben ;). (Ik lul je er thuis straks uit schatje :p)De eerste dag van de roadtrip brachten we door in Hollywood. Ze zijn daar compleet 'nuts', maar wel heerlijk om te zien, we staan met de enige echte Elvis op de foto ;). Goed, na al die onzin reden we door naar Santa Barbara, waar we op de camping kampeerde. Er zijn wat verdeelde taken, zoals koken, afwassen etc. Het gaat prima met de groep, vrij rustig, maar gezellig. De campings zijn absurt, met die huge campers, ze hebben t hier niet helemaal begrepen en hangen hun auto achter de camper i.p.v. ervoor :P. De dag erop verder naar het noorden, op naar San fransisco, maar eerst nog ff een tussenstop. Het stikt hier van de zeeleeuwen, ze zijn ontzettend komisch, trucjes in de dierentuin zijn dus vrij overbodig, ze zijn al entertainment op zich. Op de 2e camping hebben we s'avonds laat dik aangekleed op het strand gezeten met een kampvuur en marshmallows, jammie!! De verhalen kwamen uiteraard vanzelf ;). Ik word nu al gek van het in en uitpakken van mijn tas, wat een gedoe zeg, maar ach, dat hoort er bij zal ik maar zeggen. Nu baden wij ons weer even in luxe in een hotel in San fransisco. Gister uit eten geweest, heerlijk indisch gegeten, maar HOT HOT HOT en je mag je eigen drinken mee nemen! Beter kan natuurlijk niet! Vandaag gaan we de stad aanschouwen, ben erg benieuwd!Goed, n man achter me staat te popelen om op de computer te gaan, dus ik ga jullie weer verlaten. Jullie horen van me en nogmaals dank voor al jullie berichten!

Lieve schat, ik hou van je en denk de hele tijd aan je. Onze communicatie is bagger, maar in mijn dromen heb ik hele gesprekken met je. HVJ! XXX

Pa en ma, ik hoop snel wat leuks van jullie te horen als jullie terug zijn...gelukkig neemt de familie nu jullie taak prima over ;) HVJ!

San, van harte gefeliciteerd met Sophie, mooie naam, geniet ervan!

Enne, check allemaal ook ff laurasijm.waarbenjij.nu, zij kan veel foto's uploaden en kan je haar verhaal lezen.

Heel veel liefs van mij

  • 14 September 2009 - 16:48

    JW:

    Go Eva!! Volgende keer een paar foto's erop....:-)

  • 14 September 2009 - 17:04

    Jan Pieter:

    Eef, wat leuk dat je zo'n mooie reis maakt. Hartstikke cool. We volgen je verslagen met veel plezier.
    De Koopmannen

  • 14 September 2009 - 17:23

    Arjen:

    Hé Eef! Zo te lezen heb je het erg naar je zin! Gaaf hoor! Veel plezier nog en geniet er van!

    Xx Arjen

  • 14 September 2009 - 17:27

    Floor:

    hey eef vette verhalen!! xx Floor

  • 14 September 2009 - 17:28

    Stefan:

    Hey Eva,

    nu al verhalen om jaloers op te worden! Ontzettend veel plezier toegewenst and keep on writing!!!

    Groet,

    Stefan

  • 14 September 2009 - 17:29

    Joccie:

    Suikerklontje:)!!Daar zit ik dan,met mn frikandel speciaal op kantoor je verhalen te lezen:D Haha dan voel ik me heel saai;)Wel superleuk om te lezen dat je t naar je zin hebt!En goed dat je zoveel schrijft!Ik mail je snel wel ff over de stand van zaken hier:)
    Kus!!

  • 14 September 2009 - 17:34

    Marin En Rob:

    Wij dachten als eerste te zijn om je te vertellen van Sophie, maar Mark heeft jet al laten weten dat hij weer oom is. Volgens mij hebben jullie het erg naar je zin, gelijk heb je. Geniet zoveel je kan. Kus

  • 14 September 2009 - 18:37

    Beatrix:

    Wat klinkt dat allemaal ontzettend goed!!

    Geniet ze!

  • 14 September 2009 - 19:01

    Esther:

    Hoi Eva.
    Neem aan dat je het net zo naar je zin hebt als Laura.
    Wat hebben jullie in een week tijd al veel gedaan en gezien en wat gaat er nog veel komen. Via google kunnen we jullie reis een beetje volgen en ook wat indrukken krijgen. Veel plezier samen, voor jouw ook een dikke kus.

  • 14 September 2009 - 19:48

    Job:

    Leuk hoor je verhalen, ben wel een beetje jaloers...

    Leuk ook om te weten wat je in je dromen doen ;-)

  • 14 September 2009 - 20:25

    Nelleke:

    Hoi Eva,

    Als ik dit lees, krijg ik de kriebels, wat hartstikke leuk.
    Heel veel avontuurlijk plezier!!

    Groetjes Nelleke

  • 14 September 2009 - 20:27

    Cor:

    Hallo Eef,
    Zo te lezen hebben jullie het wel aardig naar de zin. Klopt het beeld wat jullie van Amerika en zijn inwoners hebben/hadden met hetgeen jullie zien en meemaken...of is de werkelijkheid toch echt iets anders. In korte tijd veel gezien en gedaan zeg. En dan nog zoveel maanden voor de boeg! Hier zijn we weer begonnen na een 'ellenlange' 3 weken vakantie. Alweer een weekje bezig dus we zitten weer helemaal in het gareel. nou, we zullen je uiteraard blijven volgen en we wensen jouw en je vriendin nog vele mooie trips toe!

    Groetjes van ons allemaal!

  • 14 September 2009 - 21:11

    Mark Ridderhof:

    Lieffie,

    goed om te lezen dat het zo goed met je gaat!! Helaas is het lezen.. :( Je zou toch denken dat we in een globaliserende wereld leven... Daar heb ik nog niet veel van gemerkt, je was gewoon onverstaanbaar!! We gaan snel een skype poging doen, sms me!! Tot snel dear

  • 14 September 2009 - 23:15

    Marjolein:

    he lieverd, leuk voor je dat je het zo super hebt!!! we missen je welk hoor op HC....echt niet te geloven. met mij en ran is het ook heel erg leuk, spreken elkaar veel dus erg gezellig. heel veel kusjes ook een lau en veel plezier nog xxxxx kusjes

  • 15 September 2009 - 06:39

    Geert:

    Ha die Eva,

    Nou wij hebben een paar dagen in jouw huis gelogeerd en dat is ons ook ontzettend goed bevallen. Eigen drinken konden we meenemen en helaas zelf eten koken. Leuk Eva, om te lezen, dat je geniet. Blijf je volgen op internet en droom maar weer lekker.
    Hans en Geert

  • 15 September 2009 - 10:06

    Marjo:

    Hoi Eva,

    Wat ontzettend leuk om zo op afstand met je mee te kunnen genieten van jullie ervaringen! En je kijk op de Amerikaanse samenleving is zo heerlijk nuchter Hollands. Ga zo door en vergeet niet dat a.s woensdag je broer zijn bul krijgt uitgereikt.

    Liefs, Marjo

  • 15 September 2009 - 10:46

    Miranda:

    Hi Eef!! Wat leuk om te lezen, herken veel uit van je US of A verhalen, leuk leuk leuk!
    Liefs Miranda

  • 15 September 2009 - 12:49

    Mirjam:

    Hoi Eef,

    zo'n maand of 3 geleden hadden we een 'peron'gelukke ontmoeting op t station, hiero in H'town, en nu lees ik je verhaal vanuit verweggistan! Echt ontzettend leuk! Word wel een beetje jaloers hoor, ookal ben ik pas kort terug van Kreta :p
    Nouja, dat gevoel zal zo wel weer over zijn, als ik weer beland in de drukke rompslomp van alle dag...hihi!
    Anyway, maak er een mooie tijd van!!

    Groetjes, Mirjam

  • 15 September 2009 - 16:59

    Steve:

    Stoere verhalen hoor. Have fun daarzo!

    PS: Wat een lieve woordjes voor Mark!

  • 15 September 2009 - 19:54

    Rien En Marian:

    Ha lieve schat,
    we zijn nu een dagje tussendoor in hoofddorp en zien dat we niet meer de eerste zijn die reageren, maar dat gaat ook moeilijk als je in een camper aan het toeren bent. Het klinkt allemaal fantastisch als we zo je reisverhaal aan het lezen zijn, lekker vermoeiend maar super leuk!
    Morgen gaan we naar Sander voor z'n bul uitreiking en maken er een leuke dag van. We zullen een borrel op jullie drinken. Donderdag gaan we weer op pad en smsen wel weer.
    HVJ en dikke kus van ons.R en M

  • 16 September 2009 - 08:23

    Marjo:

    denk je dat die buikjes van jullie na Amerika nog even strak zullen zijn?
    En de film 'de storm' heeft goede recencies Eef. Ga hem zeker zien als ie in leiden draait.

    groetjes, Marjo

  • 16 September 2009 - 16:50

    Richard:

    Hey Eve,

    Erg vet wat je allemaal meemaakt hoor!
    Ben benieuwd naar je volgende berichtje!
    Enjoy!

    xx
    Rich

  • 17 September 2009 - 07:02

    Peter:

    ha Eef, toffe belevenissen! wil je op Lau's verjaardag als stand in fungeren en haar echt een heel dikke hug van mij geven?

  • 17 September 2009 - 09:55

    MC:

    Leuk om te lezen dat je ook die rare RV's hebt opgemerkt (hadden we t nog over bij Vertigo he?)en dat San Fransisco zo fijn is... Ben benieuwd naar het volgende verhaal. Veel plezier!

  • 17 September 2009 - 20:39

    Bro:

    ey zusje...

    slecht slecht slecht...ik had nog niet eens een berichtje op je blog geplaatst

    krijg van je verhalen ook zin om op wereldreis te gaan en californië lijkt me heel erg gaaf...

    skype is inmiddels gefixed hoor. Dus kunnen we gewoon praten ipv dat onhandige chatten zoals de vorige keer. Zet je op je skype-/waarbenjijnu- profiel wanneer je weer een internetcafé pakt?

    heb gisteren nog diplomauitreiking gehad, terrasje gepakt en uit eten geweest met pap mam mark en marjo. was gezellig

    x (doctorandus) bro

  • 21 September 2009 - 18:56

    Joke Koopman:

    Beste Eva,
    Bij Jan Pieter las ik je reisverslagen. Ik weet niet of wij ook in het mailbestand zitten, maar ik heb ons adres toegevoegd. Wij blijven ook graag op de hoogte! Veel plezier.
    Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoofddorp

Wereldtrip

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2010

Bijna thuis...

31 Januari 2010

The end...and the beginning!

18 Januari 2010

Kap koen ka!

05 Januari 2010

Sydney 2

30 December 2009

sydney!
Eva

Actief sinds 18 Juli 2009
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 25953

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 18 December 2017

Nicaragua

16 November 2015 - 23 December 2015

Hongkong & Down Under

12 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Maleisie & indonesie

03 December 2011 - 28 Januari 2012

zuid amerika

05 September 2009 - 18 Februari 2010

Wereldtrip

Landen bezocht: