hiken,hiken,hiken..... - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Eva Rijke - WaarBenJij.nu hiken,hiken,hiken..... - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Eva Rijke - WaarBenJij.nu

hiken,hiken,hiken.....

Door: Eva de Rijke

Blijf op de hoogte en volg Eva

21 September 2009 | Verenigde Staten, Moab

Goed waar was ik gebleven...Mijn hoofd tolt van alle activiteiten en het slaapgebrek..
Om San Francisco in 1 woord te omschrijven: ZWERVERS. No, i'm kidding, maar moet wel zeggen dat 80% uit homeless people bestaat, een beetje freaky, maar verder een topstad. Gaaf zeg die heuvels met trams, die herken ik van een computerspel dat ik vroeger speelde! (remember bro?)Naast de slechte wijken, zijn we door de homobuurt en hippibuurt gelopen, vooral dat laatste vond ik top!
Nu hebben we de steden achter ons gelaten en verblijven we in national parks. We doen met de groep gezamelijke boodschappen, koken in groepen en doen dagelijks de afwas. Daarnaast is het opzetten van de tent een dagelijkse bezigheid. In Yosemite (eerste national park) hebben we BIG TREES bewonderd, nou die zijn inderdaad behoorlijk BIG. Deze kleine eef kan haar armpjes lange na niet om die stam leggen,indrukwekkend. De camping was amazing, wel goed het voedsel opruimen anders komt een knuffelbeertje je vergezellen in de tent en tja..dat is natuurlijk wat krapjes. In de avond een bonfire met uiteraard marshmallows, jammie! Die dag erop vroeg uit ons nest, gerekt en getrekt voor de eerste en grootste hike. Ongetrainde Eva heeft een hike afgelegd van 27 km in 10u met een hoogteverschil van 1500mtr. De 'Half dome', nou ik kan je zeggen, tot op de dag van vandaag voel ik dat nog steeds, mijn god wat heb ik de afgelopen dagen pijn geleden. Mijn kuiten zijn gigantisch, maar toch konden ze dit net ff niet aan en loop ik nu al 5 dagen met spierpijn, waarvan de eerste twee dagen bijna ondraagbaar waren. Die 'Half dome' was niet alleen lang, ook zeer steil. Het einde was eigenlijk gewoon onverantwoord. Je moest je ongezekerd aan kabels omhoog trekken de berg op(45%). Het is maar goed dat mammie dat niet vantevoren wist!;) S'avonds was ik uitgeput, trillende beentjes en zere knieen, maar mijn schoenen zijn iig door de keuring!:D
Die dag erop gelukkig de hele dag in het busje, op weg naar Cathedral Gorge. Het effect was de 'duckwalk' na de rit, ik kon niet normaal meer lopen,haha. Opeens waande wij ons in een compleet ander landschap, cactussen, roadmovielandschap, dust en rode hoge bergen. Prachtig, jammer dat het gepaard moet gaan met slangen die met zonsondergang en zonsopgang actief worden. Moeten wij nou net die periodes op de camping zitten...
De dag erop was Lautje jarig, ze was mooi aangekleed met idiote accesoires, je kon er niet omheen. We zaten in Zion die dag (Utah) en jawel een andere tijdzone, 8u vroeger als in NL. Zion is een echte westernplaats, echt stoer. We hebben een rivierhike gedaan die dag en s'avonds gezellig uit eten geweest. Mijn mond viel open wat betreft het drankreglement, er zijn twee mensen onder de 21 in de groep. Ze kwamen ongezien het restaurant in, maar zaten tijdens het eten aan het bier. Halvervege ons heerlijke maaltje werd om ID gevraagd en mochten ze toch echt het biertje weer inleveren...Dat gaat nog een probleem worden de aankomende dagen! Daarnaast wilden wij nu het kon toch eens getuige zijn van de werking van de 'doggybag', we wandelenden dan ook aan het einde van de avond fijn met onze halve maaltijd naar buiten :P. De camping was opnieuw fantastisch. Helaas kon ik weer niet lang genieten van mijn bedje, wat overigens horrible ligt, mijn heupjes zijn blauwer dan blauw (ach wat ben ik toch een gevoelig poppetje :P)want we moesten weer om 05.30u op voor een hike. 'Angels landing'. Het viel mij wat zwaarder vanwege de nog steeds aanwezige spierpijn in mijn kuiten, maar het was een prachtige hike met mooi uitzicht op de felrode bergen. Dit alles gebeurde nog voor de lunch, want we gingen die dag nog op weg naar Brice voor een andere hike. Zon, regen en bliksem meegemaakt, maar nog mooier dan Zion, wat een bijzondere bergen. Ik kon mijn voetjes toen echt niet meer optillen en hebben lekker gegeten, gekaart, gebbqt en spelletjes gedaan rond het kampvuur. Het terrein voor ons zelf en alleen een gat in de grond om je behoefte te doen. De volgende dag op weg naar Moab, waar ik nu ben. Alweer een hele dag achter de rug, want stond alweer 06.00u naast mijn 'bedje'. Een hike door national park ARCH. Veel geklauter en geklim, mijn favoriet tot nu toe. Nu eindelijk even tijd voor onszelf. Ik ben bekaf van het drukke programma en ben blij dat ik ff kan zitten. De rest van de groep gaat straks met een hummer op pad, wij blijven lekker hier....heeeeerlijk :D.

XXXX

  • 21 September 2009 - 20:41

    Esther:

    haay eef!
    tof joh!
    zo bijna zelf willen:P
    maar is wel een hele onderneming :O
    kan niet wachten op je volgende bericht:D
    veel plezier!!
    xoxo

  • 21 September 2009 - 20:47

    Angelica:

    You go girl!

    xxx

  • 21 September 2009 - 20:52

    Steve:

    Haha vette verhalen. Take care daar! En euh, als je de spierpijn echt niet trekt, neem dan gewoon wat proteine shake. Als je voldoende neemt voel je de volgende dag niets (en krijg je enorme benen) :P

  • 22 September 2009 - 06:09

    Dasa:

    Go eefje!:D

    Erg leuk je verhalen :P
    Have fun!

    Liefs,

  • 22 September 2009 - 07:13

    Beatrix:

    Hee Eva!

    Heerlijk om alles te lezen. Maar goed dat jullie van alles beschrijven in dit blog, want bij terugkomst hebben jullie zovééél meegemaakt datje het begin vast al bijna vergeten bent! Heel veel plezier verder en groetjes vanuit bewolkt Nederland!

  • 22 September 2009 - 10:29

    Miranda:

    Hi there! Wat gaaf zeg! Ik dacht stoer te zijn met mijn 25km dam-tot-dam nou dat is natuurlijk een lachertje bij die tocht van jou haha!! Die US route die je nu doet is zo gaaf, Yosemite vond ik ook zo mooi, GENIET!!!
    Groetjes Miran

  • 22 September 2009 - 11:13

    Marion:

    Ben blij dat het je zo geniet,wat zal je moe zijn wanneer je weer hier bent. Volgens mij val je behoorlijk af van al die activiteiten. Pas goed op jezelf.
    Kus Rob en Marion

  • 22 September 2009 - 14:07

    Sjaak:

    Hoi Eva
    Lekker bikkelen zeg. Petje af hoor. Zo'n gat in de grond heet overigens een HUDO ( Houd Uw Darmen Open)
    Doei

  • 22 September 2009 - 14:08

    Joccie:

    Haha wat ben je weer een sportieveling! Nog geen grote blunders begaan lees ik? niks voor jou;)Las bij Laura dat jullie ook in Monterey zijn geweest. Daar was ik ook toen ik in Amerika zat(geen walvissentocht gemaakt daar?)Lieve schat, Ik mail je weer!

  • 22 September 2009 - 17:30

    Mieke:

    tjonge Eva, wat een slopend programma maar wel super dat je zoveel ziet en beleeft. Leuk om je verslag te lezen, veel plezier nog, doei groeten van Dirk, Mieke en Niels
    enne pas goed op elkaar

  • 22 September 2009 - 17:44

    Mark Ridderhof:

    Lief,

    Heb je net geprobeerd te bellen, maar helaas.... Ik hoop je gauw te spreken! Goed om te zien dat het goed met je gaat en dat je het erg naar je zin hebt!! (ondanks je spierpijn) Love you take care

  • 23 September 2009 - 07:26

    Marjo:

    Hoi Eef,

    Zwaar gehad dus, maar met fraaie beloningen. Je conditie is toch echt niet slecht. Is het de anderen ook zo vergaan?
    Misschien moet je die kuiten wat laten masseren. Keep going and take care of the snakes!

    Marjo

  • 23 September 2009 - 08:33

    Nathalie:

    Hey Eva,
    Wat geweldig om te lezen wat je voor leuks doet! Ik ben jaloers op je!
    Have Fun!
    Groetjes

  • 23 September 2009 - 19:05

    Jos En Jose:

    hoi Eva ontzettend leuk om al jullie
    belevenissen te volgen! We zijn natuurlijk wel benieuwd naar je fotoos,alhoewel je nu al heel beeldend vertelt. geniet er van.veel liefs

  • 28 September 2009 - 21:16

    Wim En Marianne:

    Hoi Eva,

    Heerlijk he, zo lekker in de natuur rondtrekken en van alles beleven.
    Geniet ervan, zoals wij genieten van jouw verslag.

  • 01 Oktober 2009 - 13:31

    Oma De Rijke:

    Hallo Eva,

    Hoe gaat het met je? Heb je het goed naar je zin? ik ben nu bij Cor en Nelleke en zodoende kan ik dit berichtje sturen.
    Ik vindt het leuk dat ik je op deze manier een beetje kan volgen. Heb je mooi weer? Kleed je je goed aan? en zul je voorzichtig zijn? Waar zit je op dit moment? stuur je mij eens een kaartje? Als je eens wat foto's kan maken en opsturen zou ik daar ook heel blij mee zijn. Gaat het met je vriendin ook goed? Nou ik ga nu maar weer stoppen. Liefs van Oma! En goed oppassen hoor?

    P.S. Ook de groetjes van Cor en Nelleke hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Moab

Wereldtrip

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2010

Bijna thuis...

31 Januari 2010

The end...and the beginning!

18 Januari 2010

Kap koen ka!

05 Januari 2010

Sydney 2

30 December 2009

sydney!
Eva

Actief sinds 18 Juli 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 26031

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 18 December 2017

Nicaragua

16 November 2015 - 23 December 2015

Hongkong & Down Under

12 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Maleisie & indonesie

03 December 2011 - 28 Januari 2012

zuid amerika

05 September 2009 - 18 Februari 2010

Wereldtrip

Landen bezocht: