Goodbye USA - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Eva Rijke - WaarBenJij.nu Goodbye USA - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Eva Rijke - WaarBenJij.nu

Goodbye USA

Door: Eva de Rijke

Blijf op de hoogte en volg Eva

03 Oktober 2009 | Verenigde Staten, San Diego

De dag na de hike waar ik vorige x over vertelde, hadden we een vrije dag. Lekker op n privestrand gelegen met de groep en s' avonds een bbq. Die avond was het plan naar de karaoke bar te gaan, we hebben ontzettend gelachen en werden door vele mensen vergezeld. De dag erop de trip naar Monument valley, de stad van de indianen. Halverwege hadden we een stop, een prachtig uitzicht. Met een jeep zijn we rondgeleid door de bergen van monumentvalley door een local. Hij vertelde de geschiedenis van de indiaan, liet de 'woningen' zien en heeft muziek voor ons gespeeld en gezongen, de avond werd afgesloten met een diner en een kampvuur met de Navajo dans, waaraan iedereen kon deelnemen. Was echt een superbijzondere ervaring.
De volgende dag lieten we monument valley alweer achter ons en eindigde de rit op Eastons ranch, een echte cowboy ;). We hebben daar paardgereden door de bergen, het was voor mij lang geleden dat ik op de rug van n paard gezeten heb, dus dat was wel weer ff wennen. Heerlijk! De avond werd er door de cowboy voor ons gekookt en hebben we een barnparty gehouden in zijn schuur. Kaarten, muziek en lekker gek doen. Onze toerleidster is een topper, ze weet overal wat van te maken.

De volgende ochtend ontbijt op de ranch en de rit naar Grand Canyon. Ik had er hoge verwachtingen van en het viel voor mij zowaar wat tegen. Ik denk dat ik al een beetje verpest ben door al het andere moois. 5 mensen van de groep hadden een helivlucht, natuurlijk wat te duur voor dit meisje,dus lekker gechilled bij het gratis zwembad ;). We hadden geluk, op de camping vond een mexicaans feest plaats, gratis muziek en gratis eten en drinken, wat wil je nog meer! :P WE hebben t er dus ff van genomen. Er waren meer trek amerika groepen dus het was lekker laat geworden rond het kampvuur met marshmallows en gitsarmuziek. Een hoop leuke mensen leren kennen die avond. Het liefst was ik de hele nacht bij t warme vuur blijven zitten, want jee wat was t koud die nacht zeg, mijn tenen bijna afgestorven. Een late avond, een zeer vroege ochtend, 05.00u mn nest uit voor een sunrise in de grand canyon. Eigenlijk ook wel blij, want tenminste geen last meer van de kou in ons tentje. De zonsopgang was prachtig, maar we waren meer dan futloos voor de hike die volgde. Het zou slechts een hike zijn van 5 mile, maar ik geloof dat we 3 mile hebben afgelegd...hmmmm...;) Mijn benen leken wel van rubber. Dus we zaten alweer snel bij het zwembad een beetje te kaarten. Mijn kleding is na al die dagen op zandcampings niet meer in de normale kleur terug te krijgen, vanaf nu is al mijn kleding prachtig bruin. In al mijn bruine kleding weer een heerlijk koud nachtje gehad, wetend dat ik de volgende nacht in een comfortabel bed door zal brengen.

LAS VEGAS! :D Ik heb het spel Gotcha die dag geintroduceerd, een groot succes en ik heb gewonnen ;)Het is lastig om 24/7 in het Engels te kletsen, andere kijken me soms wat vreemd aan als ik opeens in het Nederlands tegen ze begin. Mijn hersens vergeten af en toe ff dat ze die taal niet verstaan... De eerste paar minuten in Vegas hebben grote indruk op me gemaakt, 1 grote kermisattractie, ongelofelijk. s'middags meteen even de stad ingegaan en onze ogen uitgekeken naar alle bizarheden, erna lekker een uur onder de douche gestaan en ons mooi gemaakt voor de limo. Een huge limo! Amerikaanse proporties, muziek, lichtjes, bar, alles erop en eraan. Ik heb niks van Las vegas gezien vanuit de limo, maar het was onvergetelijk, echt een geweldige avond gehad. Helaas was de slogan:De kater komt later redelijk goed van toepassing dit x. De volgende dag was dan ook geen pretje, zeker niet met die hete zon op je kop. We hebben zoveel mogelijk gezien als mogelijk, maar kon er toch wat minder van genieten. Einde van de middag dus maar ff een powernapje gedaan bij het hotel om s'avonds toch nog ff van het nachtleven te kunnen genieten. Het nachtleven duurde slechts tot 22.00u, haha.

29 september, bijna het einde van de trip, de rit naar San diego, de thuisbasis van onze toerleidster. Lekker gechilled op het strand voor een tijdje en wat rondgelopen door de stad. s'avonds naar de Hookabar (waterpijp) en een dansclub met slechts een kleine groep. De aftakeling van ieder was duidelijk aanwezig.:p De volgende ochten meer gezien van San Diego. s'middags alleen maar geslapen op het strand en in de avond genoten van alweer een kampvuur met burritos en marshmallows. Die wraps, tortillas, burritos en enchilladas komen me ondertussen de neus uit, erg veel variatie kent de Amerikaan niet...

01 oktober, nu loopt de trip echt op zijn einde, we hebben nog op een mooie plek in San diego ontbeten voordat de laatste rit terug naar LA plaatsvond. Mijn benen zitten tot de dag van vandaag nog onder de muggenbulten, zo groot als tennisballen. Helemaal lek geprikt in San diego.:S

In LA rondgelopen in Santa monica, leuk plaatsje met prachtig strand. Die avond hadden wij het hotel waar we verbleven niet besproken en zijn we bij een meisje van onze groep binnen gesneakt. Toch weer ff 120 dollar uitgespaard!;)Voor het slapen gaan tip ingezameld voor Taylor (toerleidster) en nog een borrel gedaan met zijn allen. Iedereen blijft de werking van de tip en de tax vreemd vinden, de Amerikaan schijnt een zeer laag uurloon te hebben, dus het is gebruikelijk om veel tip te geven. De volgende dag van iedereen afscheid genomen. Laura en ik zouden in eerste instantie in LA blijven, maar gezien er weinig te beleven is konden we meerijden met Taylor, terug naar San diego! Maandag 05 oktober gaat ze weer terug naar LA, het kan niet beter!:) Nu zitten we in een hostel bij Ocean beach (San Diego), gisteravond heel gezellig gehad met een aantal mensen uit het hostel, je maakt snel vrienden. Ook wel heel veel vreemde figuren en op straat heb ik het idee alsof ik teruggeflitst ben naar de jaren '60, het stikt hier van de hippies. Ik kan me heel goed voorstellen dat het in die jaren zo geweest is en het bevalt me wel:). Het avondeten en ontbijt is hier gratis, dus ik vind dat we het de laatste dagen goed doen! Nu zijn we weer met zijn tweetjes en gaan we nog ff een paar dagen genieten van San Diego voordat we naar Fiji vertrekken! :D Tot dan! xxx

  • 03 Oktober 2009 - 17:16

    Steve:

    Hi Eef en Laura, toffe verhalen! Keep up the awesome blogs!

  • 03 Oktober 2009 - 17:34

    Marion En Rob:

    Lieve Eef,
    Wat maak je een hoop mee, en wat geweldig dat mensen zoveel gastvrijheid geven. Er is al een maand om, wij vinden het toch wel snel gaan hoor. Mark natuurlijk niet. Wel erg leuk om al je belevenissen te lezen, weten we toch waar je zit en wat je allemaal mee maakt. Kus en pas goed op jezelf
    en uhhh, de jaren 60 waren echt gaaf......

  • 03 Oktober 2009 - 19:33

    Rien En Marian:

    Ha die Eef,
    We zijn weer thuis en kunnen vanaf nu dus regelmatig je verslag lezen.Het klinkt weer fantastisch.Wij hebben 't heerlijk gehad in de bourgogne,'n maand mooi weer! Je hebt wel afgezien de laatste tijd, maar wel leuk!!!!
    Alleen dat klimmen!!!!!
    Heb je je pillen tegen insecten wel gebruikt?
    Leuk dat je als 21 jarige nog even kunt voelen hoe het in de jaren 60 was.(begrijp je ons misschien wat beter. haha)Heel veel liefs, your mom and dad.

  • 04 Oktober 2009 - 12:28

    Lief!:

    Liefste,

    leuke verhalen, was blij dat ik je gister gewoon een vol uur heb kunnen spreken ;) En wat heb je het toch zwaar :P Geniet ervan schat, je hebt het verdiend!! HVJ

  • 04 Oktober 2009 - 12:29

    Beatrix:

    Hi Eva,

    Wat een heerlijke verhalen weer en wat maken jullie enorm veel mee!!
    Ben erg benieuwd hoe Fiji bevalt!

  • 04 Oktober 2009 - 17:55

    Bro:

    ey zusje..

    burrito's enchiladas, tortilla's en wraps...klinkt als een ideaal land voor mij :-)

    hebben hier vandaag de foto's binnengekregen. Mooi!vooral die 2e dat jullie allemaal uitgeput zijn en op die omgevallen boomstam liggen. lol

    foto's van t hiken doen me een beetje denken aan Axat... afzien, maar wel heel vet...

    Zet je de rest van de foto's nog een keer online? heb je ook meteen een backup, just in case...

    we mailen/skypen/msnen nog wel

    x van bro

  • 05 Oktober 2009 - 07:42

    Marjo:

    Hoi Eef,

    'k zou best even die mug hebben willen zijn in San Diego of Vegas, maar jou uiteraard niet zo hebben toegetakeld!
    Veel plezier op de Fiji eilanden. zal wel even vliegen zijn.

    groetjes, Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Wereldtrip

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2010

Bijna thuis...

31 Januari 2010

The end...and the beginning!

18 Januari 2010

Kap koen ka!

05 Januari 2010

Sydney 2

30 December 2009

sydney!
Eva

Actief sinds 18 Juli 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 26033

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 18 December 2017

Nicaragua

16 November 2015 - 23 December 2015

Hongkong & Down Under

12 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Maleisie & indonesie

03 December 2011 - 28 Januari 2012

zuid amerika

05 September 2009 - 18 Februari 2010

Wereldtrip

Landen bezocht: